ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

חברי אור ירוק הפגינו מול הכנסת נגד עסקאות הטיעון

אור ירוק קיימו עצרת מחאה תחת הכותרת: "משמיעים את קולה של שחר" לשינוי החוק המאפשר לסגור עסקאות טיעון ללא הסכמת משפחת הקורבן • הפגנה השתתפו גם שירי כרסנטי ויעל גרינשפן שאחיותיהן נפגעו בתאונות דרכים

צילום: רועי פלצמן
צילום: רועי פלצמן

למעלה מ-2000 חניכי תנועת הצופים ופעילי "אור ירוק" הפגינו אתמול מול משכן הכנסת, וקיימו עצרת מחאה בדרישה להחמרת רף הענישה נגד עברייני תנועה. כמו כן, הפגינו על מנת לפעול לשינוי החוק המאפשר לסגור עסקאות טיעון ללא הסכמת משפחת הקורבן.

העצרת אתמול עמדה בסימן "משמיעים את קולה של שחר גרינשפן". שחר נפצעה קשה בתאונת דרכים, כאשר נהג שיכור דרס אותה, פצע אותה אנושות ונטל ממנה את היכולת לדבר ולתפקד. משתתפי העצרת במחאתם, השמיעו את קולה וזעקתה של שחר, על עסקת הטיעון שנחתמה עם הנאשם והטילה עליו קנס של 1000 ₪ ועבודות שירות. העסקה זעזעה את המדינה ועוררה ביקורת נוקבת כלפי בתי המשפט על הקלה בשפיטה כנגד עברייני תנועה.

שחר הובאה אתמול על כסא גלגלים ע"י משפחתה לכנסת, לדיון שעסק בשינוי החוק – על מנת שלא יתאפשר לסגור עסקאות טיעון ללא הסכמת הנפגע ובני משפחתו. בדיון נכח גם שר המשפטים, שסיפר את סיפורו האישי, כיצד אימו בת ה-74 נהרגה כאשר אוטובוס נסע לאחור במעבר חציה. גם נהג האוטובוס שדרס אותה קיבל עונש מגוחך.

המסע הציבורי נגד עסקאות טיעון לאחר תאונות צובר תאוצה: אתמול הצטרפה שירי כרסנטי למאבקה של יעל גרינשפן נגד העונשים המגוחכים שמקבלים נהגים דורסים. אחותה של שירי, ליזה, שהיתה בת 14, נדרסה למוות לפני כחמישה חודשים, כאשר עברה במעבר חציה בראש פינה. הנהג הדורס, איתי ברזל, כבר קיבל את רישיונו בחזרה למרות שהמשפט עוד לא החל.

כמו יעל גרינשפן המנהלת מאבק ציבורי למען אחותה שחר, גם שירי כרסנטי העלתה מכתב לרשת הפייסבוק, תחת הכותרת – "הרוצח קיבל בחזרה רישיון להרוג". "הנהג הזה רצח את אחותי", כתבה, "כל כך פחדנו שהנהג יקבל עונש מגוחך, אבל עוד לא הגענו למשפט וכבר מערכת המשפט אכזבה אותנו......אחותי כבר מתה, אבל משהו חייב לקרות. מערכת המשפט חייבת לעשות משהו....מחקו אותנו לגמרי.....אי אפשר להתעלם ממשפחה בהתרסקו ונמחקו לה החיים."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד