י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חשד: תבעו פיצויים כוזבים בגין 'לבנון השנייה'

2 אחים מנהריה נעצרו בחשד שהגישו תביעת ענק כוזבת לאחר מלחמת לבנון השניה • בפשיטה על משרדי החברה שבבעלות האחים, התגלו מסמכים מזוייפים וכוזבים

חשד: תבעו פיצויים כוזבים בגין 'לבנון השנייה'

‏ שני אחים מנהריה, בעליה ומנהליה של חברת "שילוב אחזקות ושירותים נהריה בע"מ", חשודים בהגשת תביעה כוזבת בסך של מאות אלפי שקלים בגין נזקים ממלחמת לבנון השנייה.

השניים נעצרו ושוחררו אתמול בערבות בבית משפט השלום בתל-אביב, בפני השופטת יעל פרדלסקי.

בפברואר 2007 הגישה חברת שילוב המספקת שירותי ניהול, שמירה, ואחזקה לנכסים, אתרי מסחר ולקניונים, תביעה בגין נזק עקיף שנגרם לה במלחמת לבנון השנייה בסך של 949,653 שקלים.

מבדיקת התביעה על ידי עובדי מס רכוש וקרן הפיצויים, עלה חשד כי התביעה כוזבת.

לפי החשד כדי להציג מצג כוזב לצורך קבלת פיצויים גבוהים, הוציאה החברה זיכויים לעשרות לקוחותיה בסך של 374,946 שקל. בכך הקטינה החברה מחד את הכנסותיה המדווחות ומאידך תבעה פיצויים בגין הזיכויים הללו.

שלשום נפתחה חקירה גלויה, נערך חיפוש במשרדי החברה ונתפס חומר הנהלת חשבונות הנוגע לזיכויים ולשכר העבודה.

כמו-כן, נחקרו לקוחות החברה ומנהליה.

מחקירת לקוחות החברה, להם הוצאו הזיכויים, עלה כי הם לא ידעו כלל שהוצאו להם זיכויים, הואיל והם שילמו את דמי הניהול המלאים.

עוד עלה מהחקירה, כמצוין בבקשה, כי החברה הגישה שתי הצעות מחיר לביצוע עבודות ניהול לשני לקוחות, הצעות שנדחו, ובגינן נתבע הפסד בסך של 572,940 שקל.

כאמור, סכום התביעה של חברת שילוב עמד על 949,653 שקל, ולפי הודאות החשודים, סכום של כ- 809,000 שקלים מתוכו נדרש בכזב, תוך הכנת ספרים כוזבים ושימוש במרמה במטרה להונות את שלטונות המס.

בית משפט השלום הורה על שחרור החשודים בתנאים מגבילים: התחייבות עצמית בסך 400,000 שקל לכל אחד, ערבות צד ג' בסך 100,000 שקל לכל אחד, והפקדת 50,000 שקל בעבור כל אחד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד