כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עוד פניה ללדור: "פסול את רישיונם של נהגים שהרגו בכבישים"

עמותת אור ירוק פנתה לפרקליט המדינה משה לדור בעקבות מאבקה של שירי כרסנטי שאחותה ליזה נהרגה בתאונת דרכים: "פסול את רישיונם של נהגים שהרגו בכבישים עד תום ההליכים נגדם"

עוד פניה ללדור: "פסול את רישיונם של נהגים שהרגו בכבישים"
פלאש90

עמותת אור ירוק נרתמה למאבק שמנהלת שירי כרסנטי נגד הנהג שדרס את אחותה ליזה למוות. מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, פנה אמש במכתב נוסף לפרקליט המדינה, משה לדור, על מנת שיפעל לכך שנציגי הפרקליטות והתביעה המשטרתית יעשו ככל שניתן להשיב את פסילת רישיונו של הנהג בתיק ליזה כרסנטי. בנוסף, ביקש אבואב "להנחות את הגורמים הרלוונטיים כי בכל מקרה בו נעברה עבירה בגינה נהרג אדם או נגרמה חבלה חמורה תידרש פסילת רישיונו של הנהג הפוגע עד לתום ההליכים".

לפני ימים ספורים פורסם כי כבוד השופטת אסתר הלמן החליטה להשיב לנאשם בתיק ליזה כרסנטי את רישיונו אשר בתחילה נפסל עד תום ההליכים. בנוסף לעבירת גרם מוות ברשלנות, מואשם הנהג גם בעבירות של גרם חבלה לאדם ונזק לרכוש ברשלנות, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה ונהיגה ללא ביטוח תקף.

במכתב שנשלח לפרקליט המדינה נאמר: "אנו סבורים כי שגתה כבוד השופטת בשקילת האינטרסים ובאיזון בניהם. לדעתנו, במקרים בהם מעורב נהג בתאונה בה נהרג אדם, גובר האינטרס של הגנה על שלום הציבור על כל אינטרס אחר, ואין להשיב לנהג הדורס את רישיונו עד להכרעה של בית המשפט בעניינו. כל עוד מתנהל הליך פלילי וקיימת אפשרות כי אדם יורשע בעבירה של גרם מוות ברשלנות (או חמור מכך), אין להשיב לנהג המואשם את רישיונו, והמבחנים אשר היוו בסיס להחלטת כבוד השופטת אין בהם לאזן את האינטרס של שלום הציבור. לעניות דעתנו על הפרקליטות לפעול בכל דרך אפשרית למניעת מצב בו אדם, אשר בעת נהיגה גרם למותו של אדם אחר, יורשה להמשיך ולנהוג גם אם לא הסתיים ההליך המשפטי".

ליזה כרסנטי, שהיתה בת 14, נדרסה למוות לפני כחמישה חודשים, כאשר עברה במעבר חציה בראש פינה. בכתב האישום נטען, כי "התאונה ומותה של המנוחה נגרמו בשל רשלנותו של הנאשם, אשר נהג בקלות ראש ובחוסר זהירות, לא היה ער לכל הנסיבות שבכביש וסמוך לו, לא נתן זכות קדימה למנוחה אשר חצתה את הכביש במעבר חציה ובכך נהג באופן שגרם לסיכון ולפגיעה בעובר דרך." בנוסף מצוין, כי "הנאשם אף נהג רכב מנועי שלא היה מבוטח על פי דין".

כמו יעל גרינשפן, המנהלת מאבק ציבורי למען אחותה שחר, שהפכה לצמח לאחר שנדרסה ע"י נהג שיכור, גם שירי כרסנטי העלתה מכתב לרשת הפייסבוק, תחת הכותרת – "הרוצח קיבל בחזרה רישיון להרוג". "הנהג הזה רצח את אחותי", כתבה, "כל כך פחדנו שהנהג יקבל עונש מגוחך, אבל עוד לא הגענו למשפט וכבר מערכת המשפט אכזבה אותנו......אחותי כבר מתה, אבל משהו חייב לקרות. מערכת המשפט חייבת לעשות משהו....מחקו אותנו לגמרי.....אי אפשר להתעלם ממשפחה בהתרסקו ונמחקו לה החיים".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד