י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ישראל 2010: פחות עוני

לפי נתוני הביטוח הלאומי, נרשמה ירידה קלה בשיעור העוני במהלך המחצית הראשונה של 2010 • למרות זאת, מצבם של העניים הולך ומידרדר עוד יותר

סעודת עניים. צילום: יעקב נחומי
סעודת עניים. צילום: יעקב נחומי

דו"ח של מנהל המחקר והתכנון בביטוח הלאומי מצביע על כך שתחולת העוני הכללית במחצית הראשונה של שנת 2010 נעצרה ברמה הגבוהה של 2009 ויש אפילו סימנים – גם אם צנועים – של היפוך הדרגתי במגמה של התפתחות תחולת העוני יחסית למחצית השנייה של שנת 2009.

אם בשנת 2009, ובמיוחד במחצית השנייה שלה, תחולת העוני עמדה על רמה גבוהה יחסית, הרי שבמחצית הראשונה של 2010 ניתן לראות שתחולת העוני החלה לרדת אם כי בשיעור קטן של 0.2%.

המשך התייצבות שיעור האבטלה ברמה נמוכה יחסית כפי שקרה במחצית השנייה של 2010 מגדיל את הסיכוי להמשך ירידה בתחולת העוני גם בנתוני המחצית השנייה של 2010. עם זאת, השחיקה בשכר המינימום ממתנת השפעה זו.

למרות, זאת בכל הנוגע לחומרת העוני, שמושפעת מפער ההכנסות מקו העוני, תוך התחשבות בעוצמת הפער, מצביעה על המשך הרעה – במיוחד בקרב משפחות חד-הוריות.

מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה, שהמידע החדש בדו"ח החצי שנתי, מחזק את הערכה שהייתה קיימת כבר בעת פרסום הדו"ח השנתי, שהעלייה בממדי העוני ב-2009 הייתה כנראה זמנית, המנכ"לית ציינה שהדו"ח מצביע על החשיבות של הצמיחה והירידה בממדי האבטלה בהסבר הירידה בממדי העוני.

עוד מוסיפה דומיניסיני, שלמרות שיש סיכוי סביר שתחולת העוני ב-2010 תרד, הרי שרמת העוני ועומק העוני עדיין גבוהים בהשוואה למדינות ה- OECD ולכן חיוני לבצע תוכנית מקיפה למאבק בעוני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד