י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

פרשת 'נאות הפיסגה' • "הממשלה אשמה בקריסת החברה"

פרשת קריסת חברת 'נאות הפסגה' צוברת תאוצה • יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, וח"כ אורי מקלב, מתגייסים לסייע לרוכשים • מקלב: "קריסת החברה בשל ההקפאה"

שכונת חפציבה
שכונת חפציבה



פרשת 'נאות הפיסגה' ממשיכה להכות גלים.

השבוע נפגש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, עם נציגי הרוכשים ב"נאות הפסגה" והבטיח לסייע להם כך שלא ייפגעו בעקבות הקשיים של החברה.

במהלך פגישתו עם הרוכשים, אמר גפני כי יחד עם ח"כ אורי מקלב, יעניקו להם גיבוי מלא על מנת שלא יינזקו. הוא אף הבטיח להמשיך לעקוב אחר המתרחש. במידת הצורך גם יכנס יחד עם הרב מקלב דיון משותף של וועדת הכספים והוועדה לפניות הציבור למרות פגרת הכנסת, על מנת לוודא כי הרוכשים יקבלו את דירותיהם, להם הם זכאים.

לאחר הפגישה, שוחח גפני עם כונס הנכסים בבנק על מנת לוודא שהרוכשים יקבלו את דירותיהם למרות הקשיים הבירוקרטיים, הכונב אכן הבהיר כי מגמתו היא לאפשר את השלמת הבניה.

הכל בגלל הממשלה

היום, במהלך נאומו במליאת הכנסת, התייחס גם ח"כ מקלב לפרשה.

"לפני שבוע נאלצו לפלוש אזרחים רבים לדירות שלהן שהן באמצע בנייה במודיעין עלית, לאחר שהחברה הבונה נאות הפסגה, הודיעה שהיא לא נכנסת להתחייבויות חדשות, כתוצאה מכך הבנק גם ביקש כונס נכסים, והשלב הבא היה מיידית, שעשרות משפחות על מיטלטליהן ועם ילדיהן נכנסו לתוך דירות שלא נגמרו, חלקן בלי חלונות, מים, ביוב, חשמל, וכך הם גרים בקור ובחום כי הם חרדים למה שהם קנו והשקיעו ממיטב כספם לעתידם.

"בנוסף, החברה הבונה מטילה את רוב האשמה על הממשלה משני היבטים – קודם כל בהיבט המעשי, בכך שהיא אשמה שהחברה נכנסה לקשיים, וזאת לאחר ששילמה עשרות-מיליונים על קניית הקרקע מהמדינה והשקיעה בפיתוח, ולאחר שהיו תביעות נוספות של מינהל מקרקעי ישראל, ושילמו תוספת של כסף, ולאחר שהופשרה ההקפאה והסכמי הפיתוח לא היו בתוקף.

"המדינה עד רגע זה לא חתמה עם החברה על הסכמי פיתוח. אבל לא משנה אם המדינה אשמה או לא, ודאי שהממשלה, שהיא הריבונית, והיא עכשיו נוגעת בעניין בלי להיכנס להיבט המדיני חייבת להתערב בנושא" ומה שיגורנו בא באמת - זו החברה, למשל, שהיא ניזוקה הכי הרבה מבחינת הקפאה בגלל סדר גודל של הבנייה שלה. וגם אם הממשלה בכלל לא הייתה קשורה, לא מדובר פה בפשיטת רגל, שחברה אומרת שהיא חדלת פירעון סתם, וגם לא מדובר באנשים שלא עשו ערבות מכר, אנשים התנהגו כאזרחים ישרים והתנהלו לפי איך שהמדינה מכריחה אותם נמצאים כיום במצב שגם אם עשו ערבות מכר וגם אם כל כספם מבוטח כאילו בבנקים, המצב הוא שיש כונס נכסים, והם עשויים לעמוד בפני מצב שכונס הנכסים או הבנק ידרשו שימכרו את הדירות, מכיוון שמחירן בשוק יהיה הרבה יותר ממה שהם השקיעו, כולל ההצמדות".

מקלב סיים את דבריו באמרו: "אנחנו חייבים ציבורית וממשלתית לעמוד מאחורי דברים כאלה, לא לתת למצב שמדינת ישראל מכל הסיבות שבעולם, ודאי אם אנחנו אשמים וודאי אם זה בעקבות הקפאה, אבל גם ודאי אם לא, שיהיה מצב שאנשים ייקנו נכס, והדבר שהכי רוצים – ביטחון, וימצאו את עצמם נכנסים לבתים לא גמורים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד