י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

האם פישר אמר את המילה האחרונה? לצערנו, כנראה שלא

בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב צופים: פישר טרם סיים את העלאות הריבית - עד סוף השנה הריבית תטפס בלפחות 1.25% • פישר יאלץ לבצע רכש מאסיבי של דולרים בכדי למנוע פגיעה חמורה ביצוא

בסיום 2012 הרבית תטפס כבר ל-5.5%. סטנלי פישר
בסיום 2012 הרבית תטפס כבר ל-5.5%. סטנלי פישר

נוטלי המשכנתאות הצמודות לריבית הפריים טרם התאוששו מהחלטת הנגיד אמש להעלות את הריבית בחצי אחוז לרמה של 3%, וכבר נשמעות ברקע הערכות קשות לגבי השנתיים הקרובות.

אתר 'גלובס' מביא את דברי בנק ההשקעות האמריקאי 'גולדמן זאקס' הצופים אמנם כי באפריל הריבית לא תעלה שוב, אך עד סוף השנה תעמוד הריבית על 4.25% ועד סיום 2012 תטפס הריבית ל-5.25%.

כלכלני 'ג'י.פי.מורגן אגרסיביים אף יותר, ולדבריהם על נוטלי המשכנתאות לקחת בחשבון כי הריבית בסוף השנה תהיה 4.5%, ובסיום 2012 תטפס כבר ל-5.5%.

עם זאת, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר נתון בבעיה, כאשר כבר אמש עם קבלת ההחלטה להעלות את הריבית, הותקף על ידי ארגוני היצואנים, לדבריהם: הפער העצום שנוצר בין הריבית על השקל לריבית על הדולר ידרדר את הדולר לשפל נוסף ויפגע בהם קשות.

בעקבות כך טוענים כלכלני בנק ההשקעות מריל לינץ' כי פישר ימשיך להתערב באופן בוטה בשוק המט"ח בתקופה הקרובה באמצעות רכישות מאסיביות של דולרים, בכדי לשמור את שערו של הדולר יציב. עם זאת עד עתה לא נחלו צעדים אלו הצלחה מרובה, והרכישות הקבועות שביצע הבנק לא הצליחו לשמר את הדולר בשערו הגבוה.

לקבלת מידע על ביטוח משכנתא מחברת מגדל לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד