י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

זה קרה: הדולר נפל מתחת ל-3.5 שקל

העלאת הריבית הובילה לנפילה של כאחוז בשער המטבע האמריקאי • מאז 2008, לא נרשם שער כזה • היצואנים מודאגים אך יודעים כי גם רכישה מסיבית של דולרים - לא תעזור

זה קרה: הדולר נפל מתחת ל-3.5 שקל

צהרי יום ה', עולם כמנהגו נוהג, ואיש לכאורה לא מבחין ברעידת האדמה שהתרחשה זה עתה. ולא, לא מדובר בניו-זילנד הרחוקה.

הדולר חתך את קו ה-3.5 שקלים כלפי מטה, והחל מיד בצלילה קלה כאשר איש מבין העוסקים בתחום אינו מוכן לחתום על ה'קרקע' אליה עשוי המטבע האמריקאי להתדרדר.

המטבע האמריקאי נחלש היום בכ-1% אל מול השקל, ושערו היציג נסגר על שער של 3.481 שקלים, אך במסחר המתנהל ירד השער לרמה של 3.478 שקלים, כאשר עכשיו ברור שגם רכש מאסיבי של דולרים על ידי בנק ישראל – ספק אם יסייע לייצב את מעמדו של הדולר, אפילו באופן זמני.

שער כזה של הדולר הוא הנמוך ביותר שנרשם מאז ספטמבר 2008, והוא עשוי להידרדר בהרבה אם לא תרשם התערבות חדה של הנגיד במסחר המט"ח.

היצואנים וסוחרי המט"ח ממתינים בציפייה דרוכה להחלטה אפשרית של בנק ישראל בתחום, כאשר לכולם ברור שאם הבנק יחליט שלא להתערב לעת עתה, עשוי הדולר ליפול באופן חד.

היצואנים כבר נערכים לאפשרות שכזו ומכינים לעצמם צעדי הגנה עצמאיים על הדולר, בידיעה הברורה שהיצוא יהיה הנפגע הראשון והמרכזי במצב שכזה.

למרות זאת, כלכלנים בכירים עדיין תומכים בצעדו של הנגיד סטנלי פישר להעלאת הריבית, בהסבירם כי בפני הנגיד עמדו 2 הצדדים: התמודדות עם האינפלציה ומחירי הדירות לעומת פגיעה ביצוא, וטוב עשה שבחר באפשרות הראשונה והקריטית מביניהן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד