י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

לא שרדה: ילדה בת ארבע מתה מאבעבועות רוח

הילדה, חולת סרטן, נפטרה בעקבות מגיפת אבעבועות רוח שפרצה בבית החולים איכילוב • ארבעה ילדים נוספים נדבקו במחלה אך הצליחו להחלים בזכות טיפול מיוחד

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

ילדה בת ארבע החולה בסרטן, מתה בעקבות מגיפת אבעבועות רוח שפרצה בבית החולים לילדים דנה באיכילוב, במהלכה נדבקו במחלה ארבעה ילדים נוספים, שהצליחו להחלים לאחר שקיבלו טיפול רפואי.

המחלה התפרצה לפני כשלושה שבועות במחלקת המטו-אונקולוגיה, מחלקה המטפלת בילדים חולי סרטן, הסובלים ממערכת חיסונית חלשה.

בבית החולים לא יודעים לומר כיצד החלה המגיפה, אך מדובר במחלה מדבקת מאד, והילדים שנדבקו לא חוסנו נגד אבעבועות רוח.

ארבעה מבין חמשת הילדים שחלו החלימו כאמרו מהמחלה, אולם ילדה נוספת, בת לעובדים זרים, מתה לפני כשבוע לאחר ששהתה כשבועיים בטיפול נמרץ.

בבית החולים הדגישו כי לא ניתן לדעת אם הגורם למותה של הילדה היה אבעבועות רוח, הסרטן ממנו סבלה או שילוב של שתי המחלות. בית החולים הבהיר שמדובר בהתפרצות נקודתית שנפסקה, ומאז לא התגלו מקרים חדשים של המחלה.

אבעבועות רוח נחשבת למחלת ילדות המוכרת בעיקר בגלל השלפוחיות האדומות שמופיעות בכל הגוף. תקופת הדגירה של המחלה נמשכת בין שבוע לשלושה שבועות, עד להופעת השלפוחיות, אך היא מדבקת עודלפני הופעת הסימנים.

לרוב חולפת המחלה ללא סיבוכים, פרט לצלקות שעלולות להותיר אחריהן השלפוחיות, אולם במקרים מסוימים היא עלולה לגרום זיהום קשה בעור, לדלקת ריאות, דלקת מוח ואף למוות.

בישראל מתים מדי שנה אדם אחד עד שניים מהמחלה, וכ-300 איש (בהם גם מבוגרים) מתאשפזים עקב סיבוכיה. במשרד הבריאות ממליצים לכל הילדים בני שנה ומעלה, שלא חלו בעבר באבעבועות רוח, להתחסן מפני המחלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד