י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"הרכב התהפך לאחר שהועבר לטייס אוטומטי"; שווי טסלה נחתך ב-1.5 מיליארד ד'

מניית יצרנית המכוניות החשמליות צונחת על רקע דיווח כי מכונית מתוצרתה האיצה בפתאומיות והתהפכה לתוך ביצה מיד לאחר שעברה למצב טייס אוטומטי

  • כ"ג תמוז התשע"ז
צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



שווי השוק של יצרנית המכוניות החשמליות טסלה (320.5 -2.22%) נחתך היום ביותר מ-1.5 מיליארד דולר על רקע דיווח לפיו מכונית של החברה התהפכה לתוך ביצה במדינת מיניסוטה בארה"ב לאחר שהועברה למצב של "טייס אוטומטי".

דיויד קלארק, בן 58, סיפר כי נהג ביום שבת לעת ערב כאשר המכונית "לפתע האיצה" והתהפכה על גגה בתוך ביצה סמוכה, נאמר בהודעה שפירסם אתמול השריף המקומי, דיווח העיתון "סטאר טריביון".

קלארק וארבע נוסעים נוספים שהיו במכונית נפצעו קל.

הודעה שפירסמה היום בתגובה טסלה העלתה ספקות לגבי טענות הנהג בדבר תקלה בטייס האוטומטי של המכונית.

טסלה "בודקת את פרטי התאונה ומשתפים פעולה באופן מלא עם הרשויות המקומיות. טרם הצלחנו לוודא האם מאפיין הטייס האוטומטי של המכונית אכן הופעל ואין סיבה להאמין כי מאפיין הטייס האוטומטי חרג מפעולתו המתוכננת", נאמר בהודעת החברה.

לא התאונה הראשונה

בחודש מאי 2016, מכונית של טסלה היתה מעורבת לראשונה בתאונה קטלנית בעת שהיתה במצב "טייס אוטומטי". בתאונה נהרג אדם בן 40 לאחר שמכונית טסלה מודל S שלו התנגשה במשאית על כביש מהיר בפלורידה. הטייס האוטומטי במכונית לא הבחין בצדה הלבן של משאית סמיטריילר על רקע האור הבהיר בשמיים, ולכן לא הופעלו הבלמים.

מנהל הבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) חקר את התאונה אולם החליט בסופו של דבר לא להורות על החזרת מכוניות טסלה לתיקון, לאחר שקבע כי התאונה לא נבעה מפגם בטיחותי .

עם זאת, הרגולטור בארה"ב הזהיר בתחילת השנה כי נהגי מכוניות לא צריכים להתייחס למכוניות אוטונומיות למחצה כאילו היו מכוניות אוטונומיות לחלוטין.

מניית טסלה צונחת כעת ביותר מ-3% במסחר בוול סטריט.
טסלה רכב חשמלי רכב אוטומטי מיניסוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד