כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

לא מומלץ להיות חולים: הרופאים עומדים לשבות

ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתה שתיתפתח החל מיום שלישי השבוע • השביתה תימשך יומים אך צפוייה להחריף • יו"ר ההסתדרות: "מערכץת הרפואה הולכת ומתדרדרת"

לא מומלץ להיות חולים: הרופאים עומדים לשבות
הייד פארק

זה עתה הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים שנמשכה למעלה מ-20 יום, וכבר אנו מתבשרים על שביתה נוספת בפתח, כאשר הפעם קשה להאמין כי השביתה תימשך למעלה משלושה שבועות.

המדובר במגזר הרופאים, כאשר הנהלת ההסתדרות הרפואית הודיעה היום (א) כי החל מיום ג' הקרוב יפתחו הרופאים בשביתה שתימשך יומיים לפחות, כאשר אם בסיומה טרם ימצא פיתרון לדרישותיהם תישקל הארכת השביתה.

ד"ר לאוניד אדלמן יו"ר הסתדרות הרופאים הבהיר כי לעת עתה מדובר ב'שביתת התראה' בלבד, כאשר הרופאים נותנים צ'אנס לאוצר ללכת לקראתם ולמנוע שביתה חריפה וחמורה בהרבה.

לדבריו הרופאים נמנעו 11 שנה משביתה שכזו, אך לנוכח המצב הקיים והתדרדרות המערכת הרפואית לא נותרה לו ברירה.

על פי המתוכנן בימים ג-ד יבואו לבתי החולים רק רופאים כוננים ותורנים ויבוצעו על ידם רק פעולות דחופות.

בסניפי הקופות כללית ולאומית תהיה שביתה כללית גם ביום שישי והמרפאות יהיו סגורות. עם זאת בכל אזור בארץ ישארו מרפאות פתוחות למקרי חירום, כאשר במהלך יום שלישי יוחלט האם לחדש את הפעילות במרפאות או להמשיך בשביתה.

הרופאים דורשים העלאת השכר הבסיסי לשעת עבודה מ-40 שקל לשעה ל-60 שקל, בנוסף דורשים הרופאים הכנסת שירותי רפואה פרטיים לבתי החולים, כאשר לדבריהם צעד כזה יוסיף לקופות בתי החולים המרוששות עוד כמיליארד שקלים.

האוצר מנגד מוכן כרגע לתוספת קטנה בהרבה ומתנגד להכנסת השירותים הפרטיים לבתי החולים, בנוסף דורש האוצר את קיומו של שעון נוכחות, צעד לו מתנגדת הסתדרות הרופאים.

ממשרד הבריאות נמסר כי ההכרזה הנוכחית של ההסתדרות הרפואית על השביתה מביאה את המו"מ לישורת האחרונה. "חובה על כולנו להתכנס ולמצוא פתרון לכל הבעיות, בין השאר ע"י פשרות. זה הזמן להידברות מראתונית, ולא בנקיטת טקטיקה של מו"מ".

"משרד הבריאות יכנס את כל הגורמים האחראים מחר, בדרישה לגלות אחריות ולמצות את הדיון להשגת הסכם. בין השאר יפרסם משרד הבריאות קווים מנחים לבתי החולים וקופות החולים ויקבע הגבלות לקיום שביתה במתכונת שבת במטרה למזער את הפגיעה במערכת הבריאות ובציבור החולים"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד