י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שנתיים בכלא לנהג ההסעות שהעלים מס

שותפים שניהלו עסק להסעות ועשקו את רשויות המס במאות אלפי שקלים נשפטו בחומרה רבה • השופטת נימקה: "לעבירות אלו תוצאות קשות והרסניות"

רכב הסעות. צילום אילוסטרציה
רכב הסעות. צילום אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בתל אביב-יפו דניאלה שריזלי גזרה 24 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך של 45,000 שקל על תושב מכבים, ו-9 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 8,000 שקל על שותפו מראשון לציון.

השנים ניהלו יחדיו במהלך השנים 2004-2007 עסק שסיפק שירותי הסעות, והופללו בכתב האישום שהוגש נגדם על ידי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) בתום חקירה שהתנהלה במשרד חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

מגזר הדין עולה כי החברה זייפה את סכומי חשבוניות המס שקיבל מקבלני משנה, על ידי כך שהגדילה את סכומי החשבוניות מ-175,175 שקל ל-499,230 שקל. בנוסף, ייצר הנאשם חשבוניות פיקטיביות בסך 513,924 שקל על שם קבלני משנה שלא סיפקו לעסק שירותים בתקופה הרלוונטית וכך נרשמו הסכומים בספרי העסק. המאשימה ייחסה לנאשמים גם 3 עבירות של השמטת הכנסות מדו"ח.

"אין מדובר אפוא במעידה יחידה ואקראית" פסקה השופטת שריזלי - והדגישה: "מדובר במעשים יזומים, מתוכננים היטב ושיטתיים, לגישתי לעבירות המס שעבר הנאשם 1 תוצאות קשות, לעתים הרסניות למשק ולכלכלה. במיוחד כך, נוכח שיטתיותן, הצטברויותן ומשך התקופה בה נעברו. הן הרסניות למרקם החברתי משום הפגיעה הקשה שהן פוגעות בערך השוויון בנשיאת נטל חובות המס הנדרש לצורך מימון צרכיה של החברה ופעילותן התקינה של הרשויות הציבוריות".

"עבירות כאלה פוגעות בתודעת האחריות המשותפת של אזרחי המדינה לנשיאה שוויונית בעול הכספי הנדרש לסיפוק צורכי החברה וגם בתשתית האימון הנדרשת בין הציבור לבין השלטון האחראי לאכיפה שוויונית של גביית המס".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד