י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

התלונות על הבנקים • בתחתית הטבלה: קבוצת הבינלאומי

בנק ישראל האחראי על טיפול בתלונות על הבנקים, מדרג את נתוני התלונות במהלך 2010 ואופן הטיפול בהן • בפנים: שקלול הציונים של חמשת קבוצות הבנקאיות הגדולות בישראל

בנק פאג"י מקבוצת הבינלאומי. צילום ארכיון
בנק פאג"י מקבוצת הבינלאומי. צילום ארכיון

תלונות לקוחות כנגד גופים צרכניים גדולים הפכו לדבר שבשגרה ומפוקחות על ידי הגורמים המתאימים.

כשמדובר בבנקים וחברות אשראי – האחראי הבלעדי לפקח עליהן הוא בנק ישראל.

לפי דו"ח שפרסם הבנק היום (ג') בשנת 2010 נמצאו 25% מהתלונות מוצדקות, זאת לעומת 26.6% ב-2009, בעקבות התערבות הפיקוח על הבנקים נאלצו הבנקים להחזיר במהלך השנה 6.2 מיליון שקל ללקוחותיהם.

במהלך השנה טופלו 7,165 פניות לפיקוח על הבנקים (חלק מהפניות היו מנפגעי פרשת חפציבה – פניות אלו לא נחשבו בנתונים האחרים בדו"ח) ועוד כ-20 אלף פניות טלפוניות, מתוכן 2,757 היו תלונות והיתר בירורים אחרים.

2,028 מהתלונות הוכרעו, שאר התלונות לא יכולות להתברר אם מחמת התנהלות הליכים משפטיים בעניינם או מסיבות אחרות, יצויין כי הבנקים שילמו 750 אלף שקל במקרים בהם התלונות לא נמצאו בהכרח כמוצדקות – זאת מתוך רצון חיובי ללכת לקראת הלקוחות.

בנוסף, 30 פניות הובילו לתקונים של ליקויים מערכתיים כוללים, ובעקבותיהם להנפקת חוזר הוראות לבנקים.

בנק ישראל ערך טבלת דירוג לחמשת הקבוצות הבנקאיות הגדולות, הטבלה משקללת מכלול של נתונים לגבי מספר הפניות, היחס ללקוחות וכו'.

על פי הטבלה: קבוצת לאומי והפועלים מדורגות בראש עם הציון 'טוב', דיסקונט במקום השלישי והוא מצויין כ'תקין', מזרחי טפחות במקום הרביעי ומצבו טעון שיפור ואילו קבוצת הבינלאומי במקום האחרון עם הציון 'טעון שיפור ניכר'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד