י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

סיכום חודשי: השקל זינק 3.9% • הדולר מתרסק

בעקבות עליית הריבית, השקל רושם עליה משמעותית מול המטבעות העיקריים: גידול נאה נרשם למטבע הישראלי מול האירו והדולר • הדולר רשם ירידה מול מרבית המטבעות המובילים • היקף המסחר במט"ח הצטמצם בעקבות הנחיות הנגיד

סיכום חודשי: השקל זינק 3.9% • הדולר מתרסק

בנק ישראל מסכם היום (א') את מצבו של שוק המט"ח במהלך חודש מרץ, כאשר הנתון הבולט מצביע על התחזקות משמעותית של השקל ביחס לדולר ולאירו.

לפי הנתונים במהלך החודש עלה השקל ב-3.9% מול הדולר, וב-1.2% מולא האירו, כאשר בסך הכל התחזק השקל מול המטבעות עימם מתנהל עיקר המסחר הישראלי בשיעור ממוצע של 2.6%.

הדולר רשם בחודש זה ירידות מול המטבעות המרכזיים בעולם, בשיעור של 2.8% מול האירו ו-1.5% מול הפרנק השוייצי, למרות זאת מול הפאונד הבריטי והיין היפני התחזק הדולר בכאחוז במהלך החודש.

נפח המסחר היומי בשוק המט"ח המשיך להצטמצם בהדרגה לרמה של 5.3 מיליארד דולר ביום, זאת בהשוואה לכ-5.6 מיליארד ביום במהלך פברואר וקרוב ל-7 מיליארד דולר ביום בינואר.

בסך הכל היה היקף המסחר במט"ח במהלך החודש 118 מיליארד דולר, זאת לעומת 112 מיליארד בפברואר ו-154 מיליארד בינואר.

נתון משמעותי נוסף מצביע על קיטון חד בכל הנוגע למעורבותם של תושבי חו"ל במכשירי מט"ח שונים, כפי שצפה בנק ישראל שיקרה בעקבות ההנחיות האחרונות של הנגיד בתחום זה, שנועדו לצמצם ככל האפשר מעורבות חיצונית שתוביל לזינוק דרמטי בשער השקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד