ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הצלחה גדולה לכנס אור ירוק לחיים • גלריה

בכנס, שהתקיים ביום חמישי האחרון בגני התערוכה בת"א, התקיים דיון פתוח עם הקהל בנושא חומרת העבירות לעברייני תנועה והוענקו תעודות למצטיינים והתקיימה פעילות קבוצתית ייעודית

הצלחה גדולה לכנס אור ירוק לחיים • גלריה

ביום חמישי האחרון ערכה עמותת אור ירוק את הכנס השנתי בנושא נהגים צעירים בגני התערוכה בתל אביב. מנכ"ל העמותה שמואל אבואב דיבר על פעילות העמותה ועל חשיבות החברה האזרחית. השופט אביטל חן קיים דיון פתוח עם הקהל בנושא חומרת העבירות לעברייני תנועה. בנוסף, הוענקו תעודות למצטיינים והתקיימה פעילות קבוצתית ייעודית.

את אולם הכנס מילאו מתנדבים ושותפים לפרויקטי אור ירוק בנושא נהגים צעירים – מנחי פרויקט אור ירוק לחיים, מדריכי קבוצות נוער, מדריכי שבל"ר ומרצים בבתי ספר ובסיסי צבא מכל הארץ. למרות היעדר הרכבות מצפון ומדרום נכחו בכנס מעל 300 מתנדבים.

בכנס דיברה גם טלי עזרא - מתנדבת באור ירוק ואם שכולה על חשיבות הפעילות וההתנדבות, ועל השינוי שחל בחייה בעקבות זאת. לדבריה: "בני קינן נהרג יחד עם חברו סער בתאונת דרכים בכביש 65 לפני 6 שנים. כבר באותו יום שישי ה-23 ליולי 2004 ידעתי שחיי עומדים להשתנות אך לא ידעתי עד כמה. מאז, תמיד ציינתי שמתוך האובדן של קינן אני בוחרת בחיים. לעמותת אור ירוק התוודעתי ממודעה קטנה בעיתון "מחפשים מתנדבים..." טלפון קצר בו אני מספרת עלי ועל התאונה, הסבר על ההתנדבות ומכאן השמים הם הגבול.

ההתנדבות עבורי הפכה לתהליך מרפא ומחזק בו אני מתעלת את הכאב והאובדן לעשייה אשר מאפשרת לי הגשמה עצמית, הגשמה של מאווים אישים רצונות אמינות והערכים שלי. ההתנדבות מהווה עבורי קרקע אשר מזמנת מפגש עם החברה הישראלית על כל רבדיה. קשרים אישים מתוך אינטרס משותף - התמודדות עם הקטל בכבישים, ואף שינתה והוסיפה לפרספקטיבה שלי מאזרחית מתבוננת לשותפה פעילה בחברה.

בעבר אמרתי, כי מותו של קינן הוא מוות ללא כבוד, מתוך ההרגשה שאיך אוכל לספר לכולם עד כמה הוא היה מיוחד, על חלומותיו, על כל מה שהוא היה עבורי ולמשפחתו עד כמה הוא היה עולם ומלואו. ויחד עם זאת, בכל פעם שאני נפגשת עם נוער, חיילים במרכז לסיוע נפגעי תאונות דרכים ובכל מקום בו ניתנת לי ההזמנות לספר על קינן – אני יכולה לומר להם תסתכלו עלי, אני הדוגמא לכך שזה יכול לקרות לכל אחד. החיים מתהפכים ברגע כמו אותה המכונית הבאה שתתהפך על הכביש. לכן אני יודעת ובטוחה שמתוך העשייה הזו אני חולקת לקינן ולמשפחתי ולכל משפחת הרוגי ופצועי תאונות הדרכים את הכבוד המגיע להם."

פרויקט 'אור ירוק לחיים' הושק על-ידי עמותת אור ירוק בשנת 2004, על רקע החוק הקובע כי על נהגים מנוסים, על פי רוב הורים, ללוות נהגים צעירים, עם קבלת הרישיון, למשך שלושה חודשים. הפרויקט נועד לספק ידע ועצות מעשיות להורים ולנהגים הצעירים בתחילת תקופת הליווי, על מנת להגדיל את אפקטיביות תהליך הליווי, ונחשב לפרויקט הדגל של העמותה. התוכנית נבנתה על ידי אור ירוק באמצעות צוות בין-תחומי הכולל את מיטב המומחים בישראל, ובשיתוף נציגי משרד התחבורה החברים בוועדת ההיגוי ובעידוד משרד החינוך.

בשנת 2010 נפגעו כ-3500 צעירים בתאונות דרכים. מאז החלה עמותת אור ירוק לבצע את מפגשי 'אור ירוק לחיים', ביצעה העמותה 215 אלף מפגשים עם נהגים חדשים ובני משפחותיהם. המפגשים נערכים בכל רחבי הארץ ע"י 272 מנחי הפרויקט, המגיעים מדי שנה ליותר מ-32,000 בני אדם.























































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד