י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

השופטת: "העלמת מס - אבי אבות הטומאה"

מגמת ההחמרה עם מעלימי מס - מתחזקת • נגזר דינם של שני אחים שהורשעו בהעלמת מס בהיקף עצום: 58 ו-36 חודשי מאסר בפועל לצד קנסות ענק

השופטת: "העלמת מס - אבי אבות הטומאה"

בית משפט השלום בתל אביב-יפו גזר את דינם של 2 נאשמים אשר הורשעו בביצוע עבירות רבות וחמורות על חוק מע"מ וחוק העונשין, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

במסגרת הסדר הטיעון, הורשעו השניים על פי הודאתם. כאשר על אחד מהם הוטלו 58 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 350,000 שקל - ועל השני הוטלו 36 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 200,000 שקל.

השניים הורשעו בכך שבשנים 2008 ו-2009 ביצעו יחד עם אחרים 384 עבירות על חוק מע"מ, עבירות של שיבוש מהלכי משפט ועבירה של הדחה בחקירה, כאשר סכום קרן המס שלא הועבר לרשות המסים עולה על 20,000,000 שקל.

הנאשמים פעלו באופן שיטתי ובתחכום רב, תוך שימוש במרמה ותחבולה והקימו מערך חברות קש להפצת חשבוניות מס פיקטיביות.

"מדובר בעבירה שהוגדרה בפסיקה כאבי אבות הטומאה, הקלה מאד לביצוע והקשה לאיתור, שהפכה למכת מדינה המסבה נזק גדול לקופת המדינה וגורמת לדמורליזציה בקרה הציבור כולו", אמרה השופטת והוסיפה: "לטעמי, גם אם העבירות בוצעו כטענת ב"כ הנאשמים בשל איומים של אנשי "השוק האפור" ובשל מצוקה כלכלית, אין בכך כדי להצדיק את ביצועם, ואין בכך כדי להמעיט מחומרתן ומכך שנגרם נזק רב לקופת המדינה".

את התיק ניהלו עורכות-הדין הדר דן ולירון וקנין מהמחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים. כתב האישום הוגש ע"י עו"ד הדר דן שאף ייצגה את המדינה בהליך המעצר.

החקירה שכונתה "הזדמנות פז" התנהלה ע"י משרדי חקירות מע"מ תל אביב, חיפה ובאר שבע ורשות המסים בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד