כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרשת גרינשפן: עמותת אור ירוק דורשת בדק בית

בתגובה חריפה על החלטת פרקליט המדינה שלא לשנות את הסדר הטיעון בין המדינה לנהג הדורס, אומרים באור ירוק: "העונש המגוחך מחייב את כל הרשויות לעשות בדק בית ולבצע חשבון נפש"

פרשת גרינשפן: עמותת אור ירוק דורשת בדק בית
אתר בתי המשפט

הסדר הטיעון המקומם בין המדינה לבין הנהג שדרס את הילדה שחר גרינשפן עדיין לא יורד מסדר היום. כזכור, בית משפט השלום לתעבורה גזר, במסגרת עסקת טיעון, עונש מגוחך של 1,000 ש"ח ו-600 שעות עבודות שירות למרק פטריק, נהג משאית שדרס את הילדה שחר גרינשפן בת ה-12 והותירה משותקת בכל חלקי גופה וזאת לאחר שנהג תחת השפעת אלכוהול.

היום התברר כי לא יוגש ערעור נגד הסדר הטיעון, שנחתם עם הנהג. כך הודיע פרקליט המדינה, משה לדור, במכתב ששלח להוריה. במכתב כתב לדור: "הגם שברור לנו כבר עתה כי הסדר הטיעון היה שגוי ביותר, נראה כי בנסיבות העניין ועל פי הדין כיום, אין זה אפשרי, לצערי, להגיש ערעור על גזר הדין. נערכה בדיקה מקיפה ביותר של התיק, החל משלב חקירת האירוע ועד תום ההליך המשפטי שנוהל על-ידי מחלקת התביעות באגף התנועה של המשטרה. מי ייתן ושחר תוכל לשוב לאיתנה. לכם, בני המשפחה, אבקש לשלוח ברכת יישר כוח על תעצומות הנפש והטיפול המסור בשחר. צר לי כי אינני יכול להיות איש בשורות עבורכם בתחום שמעבר לזה המצוי באחריותי - ההליך הפלילי, אך אני תקווה כי תמצאו גם מעט נחמה בכך שבזכות מאמציכם ניתן לצפות לכך כי מקרים מסוג זה לא יישנו עוד".

מאור ירוק נמסר: העובדה כי משפחת גרינשפן נאלצת לעמוד היום ולראות כיצד הנהג שפגע באופן כה קשה בביתם שחר, זוכה להסדר טיעון ולעונש כה מגוחך, מחייבת את כל הרשויות לעשות בדק בית. כל אותם גופים חייבים לבצע חשבון נפש ולשאול את עצמם האם הקדישו מספיק מחשבה לטיפול בתיק.

לו אחת מאותן רשויות – התביעה המשטרתית, הפרקליטות או בית המשפט - היה מטה אוזן קשבת לכאבה של משפחת הקורבן, סביר להניח שהיו מתקבלות החלטות שונות, ומשפחת גרינשפן לא הייתה נאלצת לספוג מפח נפש כה גדול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד