כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחקר מגלה: פעוטות בישובים חרדיים נפגעים יותר בתאונות דרכים

על פי מחקר שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והגיע לידי אור ירוק עולה כי ברחוב החרדי ישנן סכנות רבות יותר האורבות לילדים מאשר במגזר היהודי הכללי. במגזר החרדי יותר ילדים חוצים את הכביש מבלי להביט לצדדים

מחקר מגלה: פעוטות בישובים חרדיים נפגעים יותר בתאונות דרכים
הגולש הטמבל

בשורה לא משמחת לציבור החרדי: שיעורי הפעוטות והילדים בני 0 עד 14 הנפגעים בתאונות דרכים בישובים החרדיים גבוהים ביחס לשיעור הנפגעים בקבוצות גיל אלו בקרב כלל היישובים העירוניים. זו אחת הסיבות לפיה החליטה עמותת אור ירוק להשקיע משאבים רבים בהסברה ובהעלאת המודעות בקרב הציבור החרדי.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והגיע לידי אור ירוק, עולה כי ברחוב החרדי ישנן סכנות האורבות לילדים החוצים את הכביש ללא נוכחות מבוגר. הילדים ברחוב החרדי נדרשים לבקש ממבוגר שהזדמן בדרכם לסייע להם לחצות. התנהגותם הלא זהירה של הילדים החרדים בסביבת הכביש יוחסה פעמים רבות להרגל ההליכה ברגל על הכביש ביום שבת.

הנתונים שהתקבלו ממחקר זה תואמים ברובם לנתונים שהתקבלו מסקר תצפיות התנהגות הולכי רגל במעברי חציה ולפיהם במגזר היהודי הכללי 58% מהילדים בגילי 5-9 חצו כבישים בליווי מבוגר בעוד שבמגזר החרדי רק 40% מהילדים עד גיל 9 נארו חוצים עם מבוגר. עוד נמצא כי שיעורי הילדים בגילי 5-9 המימתינים על הכביש ולא על המדרכה גבוהים יותר במגזר החרדי, בהשוואה למגזר היהודי הכללי: רק 24% לעומת 12%. בנוסף נמצא כי במגזר החרדי יותר ילדים חוצים את הכביש מבלי להביט לצדדים: 27% לעומת 18% במגזר היהודי הכללי.

כאמור, בשל המאפיינים הייחודים הללו אצל הציבור החרדי, מפעילה אור ירוק והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תוכניות הדרכה והתערבות המותאמות למאפייני ההיפגעות, התרבות והשפה התקשורתית של הציבור החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד