י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

למרות הגידול ביצוא: גירעון בסחר

גירעון משמעותי בסחר החוץ של ישראל • במהלך הרבעון הראשון של 2011 נרשם גידול חד בגרעון לשיעור ממוצע של 1.1 מיליארד דולר בחודש, זאת למרות גידול נאה בשיעור היצוא

ספינות יצוא. צילום ארכיון
ספינות יצוא. צילום ארכיון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אמש (ד) את נתוני סחר החוץ של ישראל לחודש מרץ, כאשר על פי נתוני המגמה של הרבעון הראשון לשנת 2011 חלה עלייה בייצוא התעשייתי בכל רמות הטכנולוגיה.

במהלך חודש מרץ הסתכם יבוא הסחורות כולו ב-6.7 מיליארד דולר, זאת לעומת יצוא בערך של 5.5 מיליארד דולר, בכך הסתכם הגרעון המסחרי של ישראל ב-1.2 מיליארד דולר בחודש זה, מעט יותר מהממוצע ברבעון כולו (1.1 מיליארד דולר).

קצב זה מדאיג למדי והוא מצביע על שינוי קל במגמה וגידול של הגירעון, זאת לאחר שבשנת 2010 כולה עמד הגירעון על 7.8 מיליארד דולר בלבד, כאשר לפי הקצב הנוכחי עשוי הגירעון של 2011 לגדול לכדי 13.2 מיליארד דולר.

הפער הגדול נוצר למרות הגידול המשמעותי ביצוא במהלך הרבעון בשיעור של קצת יותר מ-2% לחודש, זאת בעיקר עקב גידול מקביל ביבוא של 2.5% לחודש.

36% מכלל היבוא היה חומרי גלם, 18% מכונות ציוד וכלי תחבורה יבשתיים, 15% מוצרי צריכה והיתר (31%) יהלומים, חומרי אנרגיה, אוניות ומטוסים.

היצוא מחולק כדלהלן: 75% יצוא תעשייתי, 22% יצוא יהלומים ועוד כ-3% יצוא חקלאי. כמחצית היצוא התעשייתי מורכב מטכנולוגיה עילית, והשאר יצוא מינרלים, תרופות וכדומה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד