י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חשד: סחטו באיומים והלבינו הון במיליונים

לא תאמינו מה עברו לווים תמימים מאור יהודה • חבורה מקומית העלימה מס בעשרות מיליונים והשתלטה על חשבונות בנקים של לווים, באמצעותם הלבינה כספים

חשד: סחטו באיומים והלבינו הון במיליונים

הותר לפרסום כי חוקרי מפלג תשאול ומודיעין בימ"ר תל אביב, בשיתוף יחידת יהלום (היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה של רשות המיסים) יחידת ביקורת (נותני שירותי מטבע במשרד האוצר) והרשות להלבנת הון מחוז תל אביב, ניהלו במהלך חמשת החודשים האחרונים חקירה סמויה שעניינה סחיטה והלבנת הון.

בתום החקירה הסמויה, נעצרו שישה חשודים שעבדו כחבורה מאורגנת ונחקרו למעלה מ-150 מעורבים בפרשה.

מהחקירה עלה, כי החשודים הטילו אימה על אזרחים בעיר אור יהודה לאורך מספר שנים, חלקם בעלי עסקים אשר לקחו הלוואות בריבית גבוהה, או לחילופין הפסידו כספים בהימורים בלתי חוקיים אצל החשודים.

בגין חובות אלו, הפעילה החבורה שיטות לגביית התשלומים ולהלבנת הכספים שכללו איומים, אלימות פיסית וזריקת רימונים. החשודים ביצעו פעולות משמעותיות להלבנת הון והעלמת מס, שכללה מקומות להמרת כספים, הזרמת כספים, רישום רכוש ושימוש על שם אנשי קש בחשבונות בנק של קרובי משפחה של החשודים.

עוד עולה מהחקירה, כי היקף העלמות המס והלבנת הכספים של החבורה, עומד על עשרות מיליוני שקלים. במספר מקרים, אף השתלטו החשודים על חשבונות הבנקים או לחילופין פתחו חשבונות בנק חדשים על שמם של הלווים ובאמצעותם הלבינו כספים. במסגרת החקירה נתפסו מספר דירות, מספר כלי יוקרה וכספים. היום תוגש הצהרת תובע בעניינם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד