י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מנכ"ל חדש לדואר ישראל: חיים אלמוזנינו

דירקטוריון החברה בראשות היו"ר, ששי שילה, בחר בחיים אלמוזנינו למנכ"ל מתוך 62 מנהלים בכירים שהגישו את מועמדותם • בעבר כיהן כמשנה למנכ"ל דלק ישראל וסמנכ"ל כספים בקבוצת IDB ובקבוצת הראל

חיים אלמוזנינו
חיים אלמוזנינו

ששי שילה, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, שהוביל את תהליך הבחירה וכיהן גם כיו"ר וועדת האיתור: "אני מברך את חיים אלמוזנינו על בחירתו לתפקיד וגאה בחברת דואר ישראל שהובילה תהליך ראוי, מקצועי וסדור לבחירת המועמד הראוי ביותר. בטוחני כי ניסיונו העשיר בניהול בכיר במגזר העסקי יסייע בידו לקדם את החברה לאתגרים הרבים שעוד נכונו לה".

תהליך המינוי של מנכ"ל דואר ישראל החל מיד עם עזיבתו של המנכ"ל הקודם. יו"ר הדירקטוריון, ששי שילה, הקים וועדת איתור, על פי נהלי רשות החברות הממשלתיות, במטרה לאתר, למיין ולבחור את המועמד הראוי ביותר לנהל את החברה. 62 מנהלים בכירים הגישו את מועמדותם לתפקיד (מתוכם 2 נשים) ולאחר תהליך מיון קפדני שכלל, עמידה בתנאי סף, מבחנים וסבב ראיונות, נבחר חיים אלמוזנינו על ידי דירקטוריון דואר ישראל . המינוי בכפוף לאישור שרי האוצר והתקשורת תוך התייעצות עם הוועדה לבחינת מינויים במגזר הציבורי (וועדת שפניץ).

חברי הדירקטוריון שכיהנו באותה העת מונו כחברי וועדת האיתור (מלבד הדירקטורים מטעם העובדים). נציג רשות החברות הממשלתיות במשרד האוצר, יעקב גזית, המשמש כמשקיף בדירקטוריון היה שותף מלא לתהליך וליווה אותו. את וועדת האיתור ליוותה חברת "עמדה" שהינה חברת השמה מקצועית המתמחה בגיוס והשמת בכירים במגזר העסקי והציבורי.

חיים אלמוזנינו, רו"ח, 46, נ+2, תושב בני ציון, בעל תואר מוסמך במנהל עסקים (בהצטיינות) מאוניברסיטת ת"א. כיהן בעבר במגוון תפקידים וביניהם משנה למנכ"ל דלק ישראל ומנכ"ל דלק קמעונאות, סמנכ"ל כספים בקב' IDB ובקב' הראל, כמו גם במגוון תפקידי ניהול בכירים נוספים. אנו בטוחים כי ניסיונו הניהולי והפיננסי ביחד עם היכרותו המעמיקה עם עולם העסקים הישראלי יהוו פקטור משמעותי בהצלחתו בתפקיד.

תהליך האיתור היווה דוגמא ומופת להתנהלות מקצועית בשקיפות מירבית לצורך בחירת המועמד הראוי ביותר לתפקיד חשוב זה. חברת דואר ישראל הינה חברה המתנהלת על פי מודלים עסקיים ומתמודדת בשוק תחרותי, לחברה מחזור של כ- 2 מיליארד ₪ בשנה, 7,000 עובדים ו- 700 סניפים ברחבי הארץ.

אלמוזנינו מגיע לחברת הדואר בתקופה בה היא ניצבת בפני שינויים משמעותיים אשר יעצבו את עתידה, החברה נמצאת בתהליך קבלת רישיון MVNO (מפעיל סלולארי וירטואלי) מטעם משרד התקשורת (החברה הנפיקה אג"ח בשווי 400 מיליון ₪ , בין היתר לצורך זה), תזכיר חוק בנק הדואר נמצא בשלבים סופיים של אישור לשינוי

מבנה בנק הדואר אשר יאפשר הרחבת השירותים הפיננסיים, כמו גם פיתוח השירותים הקמעונאיים של החברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד