כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

בשורה לנוטלי המשכנתאות: הריבית נותרה על 3%

לאחר סדרת עליות בריבית בנק ישראל, הודיע הנגיד כי הוא מותיר את הריבית ברמתה הנוכחית - 3% • אבי גליק יצא לבדוק למה ביצע הנגיד סיבוב פרסה לאחר גל העליות

בשורה לנוטלי המשכנתאות: הריבית נותרה על 3%

יהיו שיגידו שהנגיד נרתע בעקבות סדרת הביקורות שספג, יהיו שיגידו שמחיר הדולר שצנח לשפל חסר תקדים והוא נע ונד סביב קו השבר של 3.40 שקל הרתיע אותו – על עובדה אחת אין חולק, הנגיד בלם את סדרת העלאות הריבית שפסגתה היתה לפני חודש עם העלאה של חצי אחוז, והודיע כי ריבית בנק ישראל לחודש מאי תישאר ברמה של 3%.

האם נוטלי משכנתאות הפריים יכולים לפצוח במחול? מוקדם לקבוע, ראוי לזכור כי הנגיד הבהיר כי בכוונתו להמשיך ולעמוד ביעד שהציב לעצמו ולהשיב את הריבית לשיעור של מעל 4% עד לסוף 2011.

יתכן בהחלט כי פישר ממתין לתקופת צינון קצרה בה – כך הוא מקווה – יתייצב שערו של הדולר, כמו גם יירגעו קולותיהם של היצואנים, במהלך תקופה זו עשוי פישר אף לנקוט בצעדים נוספים שיגבירו את שליטתו של בנק ישראל על שוק המט"ח, ובסיומה – ימשיך בנק ישראל להעלות את הריבית בקצב עקבי.

ראוי לציין כי בין הסיבות להותרת הריבית על כנה מנו בבנק ישראל את התמתנותה הקלה של האינפלציה, אך הוסיפו כי "ציפיות אלה העומדות על 3.1%, שיעור דומה לממוצע תחזיות החזאים אשר שמרו על יציבות החודש, עדיין נמצאות מעל הגבול העליון של יעד האינפלציה", ובכך רימזו כי תידרשנה העלאות נוספות בשיעור הריבית בכדי לבלום את האינפלציה, יחד עם זאת הוסיפו וקבעו כי "הייסוף שנרשם בשקל בתקופה האחרונה והעלאות הריבית האחרונות צפויים למתן את האינפלציה בחודשים הקרובים".

בנוסף ציינו בבנק את העובדה שפער הריבית בין ישראל למדינות המערב נותר גבוה, וטרם חל שינוי דרמטי בעמדתם של הבנקים ברחבי העולם, זאת למרות העלאה של כאחוז בריבית שבוצעה על ידי הבנק המרכזי של האיחוד האירופי.

לסיכום, עדיין סביר להניח שבנק ישראל ימשיך לדחוף את הריבית בצעדים מדודים לרמתה הטבעית, עם זאת, בחודשים הקרובים נראה שלא יונחתו העלאות חדות בשיעור הגבוה מרבע אחוז.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד