י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אל תתייאשו ממצבורי השומן ומהצלוליט / אבי איתן

מי מאתנו לא מכיר את התסכול הגדול הזה: אנחנו מקפידים על כל פרט ופרט בדיאטה שנקבעה לנו, עושים פעילות ספורטיבית מאומצת, ועדיין – לא מצליחים להיפטר מכמה מצבורי שומן על המותניים שלנו. באמצעות ה-Cool Tech – מכשיר המבוסס על הקפאת שומן בקור ניתן להיפטר ממצבורי השומן הכל כך טורדניים האלה. ד"ר לריסה ברק עושה לנו סדר בנושא.

אל תתייאשו ממצבורי השומן ומהצלוליט / אבי איתן
על הדרך



מי מאתנו לא מכיר את התסכול הגדול הזה: אנחנו מקפידים על כל פרט ופרט בדיאטה שנקבעה לנו, עושים פעילות ספורטיבית מאומצת, ועדיין – לא מצליחים להיפטר מכמה 'צמיגים', כמה מצבורי שומן על המותניים שלנו. יש אנשים רבים שחוסר ההצלחה הזאת להסיר את מצבורי השומן מדרדרת אותם בחזרה לתזונה לקויה ולהיעדר פעילות ספורטיבית. יש, לעומתם, מי שיודעים שיש לכך פתרון חדשני.

"ברוב המקרים שיש לנו הצטברות שומן בכל מיני מקומות בגוף, דיאטה וספורט לא יכולים לעזור משום שהבסיס להשמנה הזאת הוא הורמונלי", מסבירה ד"ר לריסה ברק ,רופאת משפחה וילדים ומומחית ברפואה אסתטית ב-20 השנים האחרונות. לדבריה, במקרים כאלה אפשר וניתן לפנות לעזרת מכשירים שיסייעו להסיר את השומן ללא ניתוח.

"אחת הטכנולוגיות החדישות בישראל היא טכנולוגיית הקור, 'הקפאת שומן'. אני משתמשת במכשיר אירופאי בשם 'קול-טק' (Cool Tech), מכשיר שעבר את אישור ה-FDA האמריקני ונחשב לאחד הבטוחים שיש. זאת, בניגוד לחיקויים סיניים שעלולים לגרום למטופלים לכוויות קור".

מדובר במכשיר המבוסס על השפעת הקור על תאי שומן. מחקרים מצאו שיותר מכל התאים בגוף – תאי שומן רגישים לקור ונהרסים כתוצאה מהחשיפה לקור. המכשיר שעליו אנחנו מדברים מאפשר לבצע פעולה דומה לשאיבת שומן, אך ללא ניתוח, ללא הרדמה ותוך אפשרות של המטופל או המטופלת לחזור לשגרה מייד לאחר הטיפול. בניגוד לניתוח שאיבת שומן שבו בזמן קצר מאוד שואבים מהגוף ליטרים של שומן ונשאר עור עודף ומדולדל, בטיפול בקור התהליך הוא איטי יותר, הירידה בהיקפים איטית יותר ומתרחשת במשך כחודשיים. בשל כך, לא נוצר ריפיון של העור. בנוסף לכך, בניגוד לניתוח שאיבת השומן, בטיפול בקור אין צורך בחבישות של האזור – שעלולות להיות לא נעימות ומאוד מגבילות בחודשי הקיץ החמים.

לדברי ד"ר ברק, גם בניתוח שאיבת שומן וגם בטיפול הקפאת שומן ללא ניתוח – התנאי הראשון להצלחת הטיפול הוא לא לעלות בחזרה במשקל. "אנחנו לא דורשים ירידה במשקל אלא רק שמירה שלא לעלות במשקל. אחרת לא יעזור כלום ותאי השומן יגדלו ונחזור לאותם היקפים מקוריים. אנחנו ממליצים על דיאטה קלה, דלת קלוריות, דלת שומנים ודלת פחמימות. חוץ מזה, חשוב מאוד לשתות הרבה מים – בין 2 ל-2.5 ליטר ביום – בתקופת הטיפול. חלקיקים של תאי שומן שהוקפאו ומתו נמצאים בגוף ואנחנו צריכים להוציא אותם כמה שיותר מהר מהגוף, באמצעות השתן והצואה".

תופעה גופנית נוספת שמובילה נשים רבות לייאוש מטיפול כלשהו היא הצלוליט. מדובר בתהליך הורמונלי שסובלים ממנו 99% מהנשים ו-10% מהגברים. את הצלוליט ניתן לראות בדרך כלל בגפיים התחתונות, אך הוא יכול להופיע גם בבטן ומתחת לסנטר. מדובר בשינוי במראה העור (העור נראה כמו קליפת תפוז עם שקעים וגבשושיות), העלול להתאפיין גם בכאב במגע באותו אזור.

"בנות רבות התייאשו מהצלוליט ולא מנסות לטפל בו, בשל דעה קדומה שאין לצלוליט טיפול הולם. הן טועות כי יש עכשיו מכשירים מאוד טובים שיכולים לעזור למצב הזה", הדגישה ד"ר ברק.
בניגוד לשומן שמטופל באמצעות קור קיצוני, הטיפול בצלוליט נעשה באמצעות חימום. "המטרה היא לחמם את המקום ל-44 עד 46 מעלות ולהחזיק את הטמפרטורה הגבוהה במקום במשך כעשר דקות.

בתגובה לפעולה הזאת, החום ממיס את הצלוליט והגוף בונה את הקולגן שגורם למיצוק העור ושומר על מראה עור צעיר ובריא. המכשיר בודק את הטמפרטורה ואם לא הגענו אל הטמפרטורה של 44 מעלות - מעלה את הטמפרטורה שלו. אם באותו מקום עברנו את הטמפרטורה – הוא מוריד את הטמפרטורה שלו – כדי למנוע כוויות", אמרה.

מניסיונה הרב בטיפולי רפואה אסתטית ציינה ד"ר ברק שכבר אחרי טיפול אחד בצלוליט רואים תוצאות, אבל כדי לקבל תגובה ממושכת וכדי שהגוף יבנה את הקולגן ששומר על מראה העור, נדרש כחודש וחצי. "כדי לראות את התוצאה הממושכת צריך לעשות בין ארבעה לשמונה טיפולים. בעונת הקיץ אפשר להתחיל עם הטיפול ובסוף אוגוסט כבר לצאת עם תוצאה טובה מסדרת הטיפול", הסבירה.
לפרטים>>

צלוליטיס דיאטה שאיבת שומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד