ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

טיפים חשובים ליום הצום - אל תפספסו

גם אם לא הספקתם להתכונן כראוי מספר ימים קודם הצום ולהכין את הגוף בצורה המושלמת - תוכלו לפחות בעצם היום, להקל על עצמיכם בשילוב נכון של מזון ושתיה

טיפים חשובים ליום הצום - אל תפספסו
pixabay



רגעים לפני הצום, כמעט כולנו מחפשים עוד איזה טיפ או המלצה מוכחת שתסייע לנו לעבור את הצום בשלום. בפועל, אחרי 10-15 שעות, מן הסתם רובם יחושו בכאב ראש או חולשה. יש שצמים ללא כל בעיה ויש כאלו שצמים בקושי רב.
אם לא בדקתם עד היום את התזונה, לה יש ערך ומשקל משמעותי על הרגשת הגוף, נסו לפחות היום, ערב הצום, להיות יותר טובים כלפי עצמיכם.
דבר ראשון על הבוקר – שתו כוס מים חמימים עם לימון, לתחושת ניקיון כללי. שתיה זו ודאי עדיפה על פני קפה, אפילו תה, ובוודאי על פני משקאות ממותקים. נסו לפחות להמעיט בצריכת הכמות, שכן הפסקה פתאומית של קפאין ביום הצום – תגביר את כאבי הראש.
אכלו היום כמה שפחות מאכלים מלאי סוכר או מלח. אכילת שני אלו, שולחת את המים היישר מתוך התאים בגוף אל הדם, ומתקבלת כעין התראה על התייבשות. לא סתם ריבוי מלח וסוכר גורמים לנו לצמא. עלינו להשיב לגוף מה שנדמה לו שהלך לאיבוד.

נדמה לנו שאם נאכל הרבה – ניכנס שבעים יותר לצום. אז לא – הקפידו על כמות קטנה יותר של מזון בכל ארוחה והקפידו על ארוחות בכל כמה שעות. הימנעו מאכילה מרובה של חלבון – לבל תחושו תחושת צמא מוגברת.

שתיה בזמן הארוחה אינה בריאה. בין לבין היא מומלצת ואף הכרחית. שתו הרבה מים, אכלו הרבה ירקות חיים, אכלו מוצרים מדגנים מלאים, קמח מלא ועוד. מי שמתקשה בשתיית מים, נסו להוסיף להם לימון ונענע ותקבלו טעם בתוספת בריאות.

בסיום הצום אל תתנפלו על האוכל כדי שלא תסבלו מכאבי בטן. שתו לאט ואכלו בהדרגה. קודם פירות, מנוחה קצרה ואז מאכלים כגון מרק. אפשר להכין שייקים של פירות. טעים, מרענן, ומחזיר לגוף סוכרים ונוזלים.

הלוואי ונזכה שכתבה זו תהיה מיותרת – ובית המקדש השלישי ייבנה ויתנוסס על תילו. הרבו באהבת חינם, גם כלפי עצמכם ובוודאי כלפי זולתכם.
צום תשעה באב טיפים איך לצום בקלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד