ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לקוח 'סלקום', שמרת שבת? תחויב 5000 ש"ח

חרדי תושב ירושלים נסע לארה"ב • כשבארץ נכנסה השבת, הסלולארי שלו נגנב • הוא לא רצה לגרום לחילול שבת, ודיווח ל'סלקום' במוצ"ש • מאז הוא עומד בפני גל בירוקרטיה והבטחות בלי כיסוי

חרדי מדבר בסלולארי. צילום אילוסטרציה
חרדי מדבר בסלולארי. צילום אילוסטרציה

סיפורים רבים מתפרסמים על מלחמות הלקוח הקטן אל מול ענקיות הסלולארי הדורסניות. אך נראה כי הטלטול והשיחות הרבות שעבר לקוח חרדי, תושב ירושלים, שברו שיא.

לקוח חברת 'סלקום' יצא לפני מספר חודשים לשהות קצרה בארה"ב. ביום שישי, סמוך לכניסת השבת לפי שעון ישראל, הבחין כי מכשירו נגנב במקום ציבורי בו שהה.

הלקוח הבחין כי מכשירו נגנב רק לאחר שעה ארוכה מאז הגניבה עצמה, כשבארץ נכנסה השבת. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא מספר: "לא יכולתי להתקשר לארץ, כי השבת שם נכנסה כבר ואין סיבה לגרום לחילול שבת".

עם צאת השבת, חייג הלקוח אל החברה ודרש לחסום את מכשירו. באותה הזדמנות, נמסר לו על ידי נציג השירות כי מכשירו חויב בסך של יותר מ-8000 ₪ לאחר שנעשה בו שימוש יקר במהלך השבת.

"ניסתי להסביר שלא התקשרתי. אני הרי אדם חרדי שומר שבת, והיה נראה לפי דברי הנציג כי הזיכוי יגיע בסוף החודש עם החשבונית".

מחשבות לחוד - ומציאות לחוד.

כשהגיעה החשבונית, הבחין הלקוח כי לא מופיע הזיכוי שהובטח. "התקשרתי אליהם כמה פעמים יום אחר יום", הוא משחזר. "השיחות, כולן, הסתיימו בהבטחות מסוג 'נחזור אליך' ו'הנושא יטופל'".

השיא הגיע כאשר בתאריך 23/1/11, חודש לאחר שובו ארצה, התקשר הלקוח לחברה כדי לקבל מצב עדכון על הטיפול בנושא. בשיחה עם נציגת השירות של החברה נאמר לו: "ידעת שתחויב אם מכשירך נגנב. למה לא ביקשת מחבר שלך או ממישהו אחר שיתקשר אלינו בשבת?".

"הייתי בהלם", הוא אומר. "חברה שמשרתת כביכול את הציבור החרדי לא סופרת אותו ממטר".

לאחר כמה ימים, זוכה הלקוח בחלק קטן מהסכום אך נשאר חייב סכום העולה על 5000 ₪. "פניתי לשלם את הכסף, לא רציתי שזה יעבור לטיפול משפטי, אך החברה לא מזיזה עפעף".

יצוין, כי החברה הסכימה לוותר על 1500 ש"ח נוספים, אך הלקוח מעוניין בזיכוי מלא. "אני לא צריך להתנצל בפני אף אחד על שמירת השבת שלי", הוא אומר בזעם.

מ'סלקום' נמסר בתגובה: "לפנים משורת הדין הלקוח קיבל זיכוי על חלק משמעותי מעלות השיחות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד