ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ומי מסייע לגנבים לפרוץ לחנויות? הסוחרים • תחקיר

עשרות חנויות כלי כסף - נפרצו לאחרונה • השיטה: פריצה לילית עם רכב גנוב • המחדל: גורמים בענף משתפים פעולה עם הגנבים, וקונים את כלי הכסף • ופיתרון, למי יש?

כלי כסף. צילום ארכיון
כלי כסף. צילום ארכיון



חנויות כלי-הכסף ברחבי הארץ, ובעיקר בריכוזים החרדיים, סובלות לאחרונה מגל פריצות חסר תקדים. לטענת בעליהן, קיים קשר ישיר בין עליית מחירי כלי הכסף - לבין גל הפריצות.

רק לפני יומיים הגיעו בעלי חנות 'תפארת', הממוקמת ברחוב מאה שערים בירושלים - וגילו לנגד עיניהם הפתעה שהכינו להם הגנבים באישון לילה.

מספר ימים קודם לכן, נרשם ניסיון פריצה באותה חנות, אך הוא כשל.

חנות 'כלי כסף בן יהודה', הממוקמת ברחוב ישעיהו בבירה, ספגה אף היא פריצה, שהסתיימה בריקון החנות.

גל הפריצות לא פסח גם על בני-ברק.

בחנות 'וולקן', הממוקמת ברחוב ירושלים, פרצו אלמונים בשעה 4:00 לפנות בוקר כאשר הם משאירים את בעלי החנות, משפחת לאופר, פעורי פה, ימים ספורים לפני התקדש חג הפסח - חגם של מוכרי כלי הכסף.

גם בחנויות 'מנורה' ו'פינת הכסף' בעיר, סבלו מאותם גנבים שמוכרים את הכסף במחירי רצפה.

לחנות כלי כסף, הממוקמת בפתח תקוה, פרצו 3 פעמים. אולם בפעם השלישית לא צלחה ידם וזאת לאחר שנכדיו של בעל החנות ישנו במקום. הפורצים נמלטו לאחר שהשאירו את הרכב מסוג ג'י אם סי במקום - וגם כאן התברר שהמספרים נגנבו מרכב אחר.

בחנות 'שילובים', המציעה ללקוחותיה כלים מצופים כסף, פרצו הגנבים לאחר שחשבו כי מדובר בכלי-כסף טהור.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחת מחנויות כלי הכסף בירושלים, הגיע לאחרונה ערבי שהציע למכור לבעל החנות עשרות ק"ג של כסף בהנחה של יותר משלושים אחוז ממחיר השוק. בעל החנות, שדחה את ההצעה, יצא אחריו כדי לרשום את מספר מכוניתו, זיהה בתוכה עוד 2 ערבים, דיווח על כך למשטרה, אולם התברר כי הלוחית נגנבה מרכב אחר.

פריצה בצילום: פריצה ב
פריצה ב


מידע מודיעיני

מתברר, כי שיטת הפריצה בחנויות בשבועות האחרונים - דומה.

"נראה שמדובר באותה קבוצה: מגיעים מספר בדואים או ערבים מקומיים", אומר מומחה בתחום ל'בחדרי חרדים'. "הם קושרים שרשרת ברזל גדולה אל סורגי החנות ומושכים אותה בעזרת רכב, כנראה טנדר מסוג ג'י אם סי, שוברים את הדלת ולוקחים את מה שיכולים תוך מספר דקות".

אם היה נדמה כי רק לחנויות עצמן פורצים הגנבים, קראו את השורות הבאות.

סוכן כלי כסף, המתגורר בבני-ברק, נוהג להחנות את רכבו בחניית ביתו בכל ערב. שלשום בלילה ניסו לפרוץ לרכבו במטרה למצוא כלי כסף, אך בנו שטרם נרדם, צעק לעברם והחבורה נמלטה מהמקום.

משיחה שקיים כתב 'בחדרי חרדים' עם מספר בעלי חנויות, עולה תחושה כי גורמים בענף כלי הכסף משתף פעולה עם הגנבים על-ידי קניית הכסף המותך.

ממשטרת מחוז ת"א נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לאחרונה דיווחנו על שלושה מקרים של פריצות לחנויות 'כלי-כסף' באזור המרכז. הטיפול בהם נמצא בשיאו. לעת עתה החקירה מתמקדת במישור המודיעיני".

כך או כך, נראה כי מישהו צריך להרים את הכפפה, לקחת אחריות ולעשות סוף לתופעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד