כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

הממשלה אישרה העלאת שכר המינימום

שר האוצר שטיניץ, שהתנגד נחרצות למהלך, נאלץ לברך על המוגמר • רה"מ נתניהו: "בשורה חשובה שתסייע לשכבות החלשות להתמודד עם עליית המחירים ותעודד יציאה לעבודה"

ישיבת ממשלה. צילום ארכיון
ישיבת ממשלה. צילום ארכיון

סוף לסאגה הנמשכת בנושא שכר המינימום.

הממשלה אישרה הבוקר (א) פה אחד את העלאת שכר המינימום ב-410 שקלים לסך של 4,300 שקלים שיבוצעו בשתי פעימות. הפעימה הראשונה: העלאה מ-3,890 ל-4,100 כבר בחודש יולי הקרוב. בחודש אוקטובר תבוצע העלאה נוספת של 200 שקלים.

"זוהי בשורה חשובה מאין כמוה", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הצעד יסייע לבעלי השכר הנמוך להתמודד עם עליית המחירים, לצמצם את הפער החברתי וכן לעודד אנשים לצאת לעבודה".

כזכור, היה זה שר האוצר, יובל שטייניץ, שהתנגד נחרצות למהלך, אותו הובילו בעיקר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר לשכת הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש.

בחודש יולי הועלתה ההצעה ע"י ח"כ עמיר פרץ מ'העבודה'. ההצעה עברה את ועדת השרים לענייני חקיקה, אבל משמעת קואליציונית שהוטלה עליו ע"י נתניהו הפילה את הצעת החוק. במקור, הציע פרץ להעלות את שכר המינימום ל-4,600 שקלים.

הבוקר, לאחר אישור החוק, נאלץ שטיניץ לברך עליו. הוא הזכיר כי מדובר במהלך משולב של פריסת מס הכנסה שלילי והעלאה מתונה וסבירה של שכר מינימום. "המהלך יתרום באופן משמעותי לצמצום פערים ולחיזוק מעמד העובדים החלשים בחברה".

שר התמ"ת, שלום שמחון אמר כי "עיגון ההסכמות בחקיקה ישרת טוב יותר את טובת העובדים, בהשוואה להעלאת שכר המינימום באמצעות צו הרחבה. החוק מקנה למשרד התמ"ת כלי אכיפה במקרים בהם מעסיקים יעברו על החוק ולא ישלמו את שכר המינימום, בעוד שצו ההרחבה אינו בר אכיפה בכלים של המשרד".

שר הרווחה, משה כחלון, אמר כי "העלאת שכר המינימום תוציא באופן מיידי כ-30 אלף משפחות ותעלה אותם אל מעל לקו העוני. בעקבות ההתייקרויות בכל תחומי החיים העלאת שכר המינימום הוא צעד חיוני והכרחי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד