ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בתוך חודשים ספורים: עשרות 'אהלי צדיקים' שוקמו ברחבי אירופה

בחדשים האחרונים, עשרות קברים ואהלים רבים בכל רחבי תבל שוקמו ושופצו ע"י אגודת 'אהלי צדיקים', לאחר עבודות מחקר שבאו אל סיומן עם בירורי מקומות הציונים והשבת כבודם לתועלת העולים להשתטח על הציונים הקדושים

בתוך חודשים ספורים: עשרות 'אהלי צדיקים' שוקמו ברחבי אירופה



בחדשים האחרונים, עשרות קברים ואהלים רבים בכל רחבי תבל שוקמו ושופצו, לאחר עבודות מחקר שבאו אל סיומן עם בירורי מקומות הציונים והשבת כבודם לתועלת העולים להשתטח על הציונים הקדושים.

מדובר בשיקום של אגודת "אהלי צדיקים", ששמה לה למטרה לשקם את קברי הצדיקים הקדושים בראשות הרב ישראל מאיר גבאי המקדיש את ימיו למען המטרה המקודשת.

הרב גבאי, במסעות הדילוגים שלו בין מדינות תבל, פעל בחודשיים האחרונים באוקראינה, ברומניה, בסלובקיה ובהונגריה.

"על כל מקום בו פעלתי לשיפוץ ולשיקום מצבה, ניתן לכתוב ולכתוב ולא לסיים לכתוב" מספר הרב גבאי, "השגחות פלאיות ונסים שקורים, כאשר הנני לפעמים מרגיש בחוש את יד ההשגחה המכוונת אותי, את פעליהם של הצדיקים הקדושים אשר לכבודם הנני עמל ויגע, המכוונים אותי אל התוצאה הרצויה".

הרב גבאי איננו נרתע מקשיים, אדרבה, אלו מאתגרים אותו שוב ושוב. רשיונות והשתדלויות אצל מדינות, שרים ומושלים, הם אצלו דבר שבשגרה.

כך, כאשר עלתה ההצעה מצד בני המשפחה לשיקום כל קברי משפחת בעל "ערוגת הבושם", כי רבים המה, חובקים ארצות וערים. פעל הרב גבאי בכל מרצו ואונו ללא לאות, לאיתור, שיקום ושיפוץ הקברים.

לצד שיקום הקברים באוקראינה ובהונגריה, ברומניה נמתחו פנים חדשות לבית העלמין בסאטמאר ובקרול במסגרת הפעולות להצלת קברי משפחת הגה"ק בעל "ערוגות הבושם". בחודשים האחרונים, הגיע הרב גבאי גם לבתי עלמין אלה, ושוקמו מחדש לתועלת המוני העולים. במסגרת המסע טופלו גם בתי העלמין בקאפיש ובצאצוביץ שבסלובקיה שוקמו.





























קברי צדיקים בית עלמין אהלי צדיקים ישראל מאיר גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד