י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ט"ו באייר • קיסר רוסיה מחוקק נגד היהודים

הפשיסט האיטלקי מוצא להורג, מבצע בן נון לפתיחת הדרך לירושלים מתחיל, כוחות צה"ל פושטים על בסיס חיזבאללה, מחבלים חודרים לישוב אדורה ורוצחים ארבעה תושבים - זה מה שקרה היום

ט"ו באייר • קיסר רוסיה מחוקק נגד היהודים

ב' תמ"ט: בני ישראל מגיעים למדבר סין. הצידה לדרך שהביאו עמם ממצרים, אוזל ובאותו יום החל לרדת המן.

הילולת התנא רבי אלעזר בן ערך ע"ה במושב עלמה.

ה' תקכ"ט: נפטר הג"מ רבי אריה לייב שפירא (ב"ר יצחק) זצ"ל מווילנא בעל 'מעון אריות'.

ה' תקכ"ט: נפטר הג"מ רבי נתנאל ווייל (ב"ר נפתלי) זצ"ל. בעל ה'קרבן נתנאל'.

ה' תקנ"ט: לאחר 54 ימים של מצור על עכו, הקיסר נפוליון נסוג ממנה מבלי לכבוש אותה מידי האימפריה העות'מאנית, ששלטה בישראל.

ה' תר"ט: נפטר הרה"ק רבי חיים מאיר יחיאל ממוגלינצא זצוק"ל (ב"ר אבי עזרא זעליג)

ה' תרל"ב: נפטר הג"מ רבי נחום ראובן פעלסקער זצ"ל אב"ד ריישא (בן הג"מ רבי דוד ראב"ד צאנז ואב"ד בלוזוב)

ה' תרמ"ב: קיסר רוסיה אלכסנדר השלישי מחוקק את חוקי מאי (על שם החודש שבו נחקקו) כ"הוראת שעה" שמטרתם הייתה להצר את צעדי היהודים, בייחוד מבחינה חברתית וכלכלית. החוקים גם הגבילו את מקומות המגורים של היהודים, ואסרו עליהם עבודה בימי א' וימי חג נוצריים.

ה' תרפ"ד: נפטר הג"מ רבי אברהם אליהו קפלן זצ"ל (ב"ר אברהם אליהו) בעל 'דברי תלמוד' מברוקלין.

ה' תרצ"ז: הוסכם על התמזגות מחדש של "ארגון ב" וה"הגנה" תחת מרות הסוכנות והועד הלאומי, כמחצית מחברי "ארגון ב" לא חזרו ל"הגנה" והמשיכו את קיומו הנפרד של "הארגון הצבאי הלאומי".

ה' תש"ה: בניטו מוסוליני מנהיג איטליה הפאשיסטית, הוצא להורג על ידי פרטיזנים קומוניסטים. מוסוליני נתפס כשניסה להימלט מאיטליה לכיוון גרמניה כשהוא מחופש לחייל גרמני. גופתו נתלתה בפומבי לאחר הריגתו.

ה' תש"ח: במהלך מלחמת השחרור. מתחיל מבצע בן נון לפתיחת הדרך לירושלים. מטרת המבצע הייתה השתלטות על הכביש באזור לטרון - שער הגיא, על מנת לאפשר תנועה לירושלים הנצורה. המבצע נחל מפלה וכוחות צה"ל נאלצו לסגת עם הרוגים ופצועים רבים.

ה'תש"ח: במהלך מלחמת השחרור, לאחר שישה ימים שבהם נערכו נסיונות של חטיבה מצרית סדירה לכבוש את קיבוץ יד מרדכי עליו הגנו 150 לוחמים עם 75 כלי נשק קלים, כאשר התברר סופית שהתגבורת שנשלחה לא מצליחה לחדור את הכיתור המצרי, בזמן שהלוחמים נותרו ללא תחמושת ונשק ראוי עם מספר אבדות כבד, הוחלט על נסיגה וכוחות מצרים משתלטים עליו לתקופה של כחצי שנה.

ה'תשי"ח: נולד הנווט השבוי רון ארד, שנפל בשבי בלבנון בשנת תשמ"ו ומאז נעלמו עקבותיו.

ה' תשמ"ח: כוחות צנחנים ושריון של צה"ל פושטים על בסיס מחבלי החיזבאללה בכפר מיידון שבדרום לבנון. כתוצאה מאש מחבלים שנפתחה על כוחות צה"ל נפגעו מספר חיילים ונהרגו שלושה. חמישים מחבלים חוסלו בקרבות אלו.

ה' תשנ"א: כ"ק הרבי מליובאוויטש זצוק"ל מחלק לכל הנוכחים את הקונטרס 'דבר מלכות' שנדפס בהוצאה מיוחדת המכיל ארבע משיחותיו בנושא גאולה, בצירוף שטר של דולר לצדקה.

ה' תשנ"ב: נפטר הג"מ רבי דוד יהודיוף (ב"ר מאמן) חתן ה'בבא סאלי'.

ה' תשס"ב: סמוך לשעה 09:00 בבוקר, חודרים שני מחבלים, לבושים במדי צה"ל, ליישוב אדורה, והחלו לירות לכל עבר. בפיגוע נפצעו שבעה תושבים, ונרצחו ארבעה מתושבי אדורה, ביניהם ילדה בת חמש הי"ד. המחבלים עצמם נורו למוות ע"י כוח הכוננות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד