י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מנפצים את התקווה • הביקוש לנדל"ן - שוב עלה

למרות הדיבורים על קירור שוק הנדל"ן, מוכיחים נתוני הלמ"ס כי הביקוש לדירות דווקא עלה • רוצים להתנחם? היצע הדירות דווקא גדל • ואיפה היו עיקר הביקושים?

מנפצים את התקווה • הביקוש לנדל"ן - שוב עלה



אחת לתקופה מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני הביקוש לדירות, ומנתצת את שאריות התקווה למגמה שתצביע על מיתון בביקוש לנדל"ן, מה שעשוי להשפיע גם על הורדת מחירי הדירות.

לפי הנתונים, בחודשים ינואר-אפריל 2011 חלה עלייה של 10% בכמות המבוקשת של הדירות החדשות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של 18% במספר הדירות החדשות שנמכרו.

בחודש אפריל לבדו עמד הביקוש לדירות חדשות על 2,940 יח"ד, מתוכן 1,700 דירות שנמכרו לציבור הרחב, והשאר במסגרות של בנה ביתך וכדו', כאשר כ-50% מדירות אלה נבנות על קרקע בבעלות פרטית.

במהלך כל התקופה היה עיקר הביקוש (37%) במחוז המרכז, לעומת 6% בלבד בירושלים, מחוזות נוספים שרשמו גידול ניכר בביקוש לעומת אשתקד: חיפה, ת"א והדרום, ירידה קלה נרשמה במחוז הצפון.

למרות זאת הצליחו בלמ"ס לאתר סימנים חיוביים. לדבריהם, בתוך התקופה עצמה של ינואר-אפריל חלו ירידות קלות בביקוש מחודש לחודש בשיעור של כחצי אחוז, כך שיתכן שהשפעתן של החלטות האוצר ובנק ישראל על הגבלת משכנתאות הפריים אכן החלו לפעול את פעולתן.

נתון מעודד נוסף מצביע על כך שמספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בסוף אפריל עמד על כ-15,120 דירות והוא גבוה מזה שנותר בסיום אפריל אשתקד (14,760).

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד