כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מהיום ברשתות המזון: מחסור בעופות טריים; עלייה במחירי הירקות והפירות

המחסור מקורו בחג הקורבן המוסלמי, החל בימים אלה ומשבית את עובדי המגזר • החג יסתיים ביום שני כך שסחורה חדשה צפויה להגיע לרשתות ביום שלישי אחר הצהריים

צילום אילוסטרציה: רויטרס
צילום אילוסטרציה: רויטרס



מחסור בעופות טריים מורגש מהיום (א') בסניפי רשתות ברחבי הארץ. בשופרסל נתלו בסוף השבוע שלטים המתריעים מפני המחסור ומציעים להצטייד מראש במוצרים טריים. בנוסף, מורגש בשווקים מחסור בירקות ופירות הגורם לעליות מחירים.

המחסור מקורו בחג הקורבן, החל בימים אלה במגזר המוסלמי ומשבית את עובדיו. החג, שהחל ב-31 באוגוסט, יסתיים מחר.

גם ברשת רמי לוי מורגש מחסור בעופות טריים. לדברי יוסי סבתו, סמנכ"ל סחר ברמי לוי שיווקי השקמה, מיום חמישי אין שחיטה וזו תחזור להתקיים בשבוע הבא, כך שסחורה ראשונה תזרום לחנויות רק ביום שלישי אחר הצהרים או ביום רביעי בבוקר. לכן, על צרכנים שכן מוצאים חנויות עם עופות טריים לשים לב לכך שרוב הסיכויים שמדובר בסחורה אחרונה שנשארה במלאים עם חיי מדף עד ליום שני בלבד (חמישה ימים). לכן יש לוודא שהם עדיין בתוקף ולבשלם מיד, או להעבירם להקפאה באותו היום.

בתוך כך, בעלי ירקניות אמרו ביום שישי כי בשל חג הקורבן קיים מחסור גם של ירקות ופירות בשוק הסיטוני. לדבריהם, זו הסיבה שמחירי הפירות לצרכן עלו בסוף השבוע מכ-13 שקל לקילוגרם לכ-19-20 שקל. מקור בשוק הסיטוני אמר כי בגלל החג קיים מחסור של עובדים בבתי אריזה ובשווקים, ועל כן ישנו עיכוב בשרשרת האספקה מבתי אריזה והמגדלים לקמעונאים.

בחגי תשרי צפוי מחסור רק בביצים ובעגבניות טריות, לפי בדיקה שערך משרד החקלאות באחרונה. המשרד אישר יבוא עגבניות ללא מכס ויבוא של כ-30 מליון ביצים ללא מכס.

המחסור בעופות שאיפיין את חגי תשרי בשנים האחרונות לא יורגש השנה, כיוון שחג הקורבן, שבשנים קודמות חל במקביל לחגי תשרי, חל השנה מוקדם יותר.
עופות טריים רשתות המזון ירקות ופירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד