י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב שטיינזלץ: "החרימו אותי כי אני חסיד חב"ד"

הרב עדין שטיינזלץ התראיין לאתר 'וואלה' בשורה ארוכה של נושאים • הוא התכחש לגוף הסנהדרין בגלל שפזל לפוליטיקה והסביר למה לדעתו החרימו את ספריו • לקריאה

הרב שטיינזלץ
הרב שטיינזלץ צילום: באדיבות המצלם

הרב עדין שטיינזלץ התראיין לכתב מוטי לוי באתר 'וואלה' בשורה ארוכה של נושאים. בין היתר הוא התייחס להחרמת ספריו על ידי גדולי הרבנים וכך אמר:

"חלק מזה נבע ממקורות לא טהורים. היו לכך כל מיני סיבות ששייכות אל 'מתחת לחגורה', ואינן שייכות לעניינים שבקדושה. היו גם סיבות שאני יכול להבין. תראה, כאשר מישהו גדל והתחנך בתוך העולם החרדי אז מכירים אותו ומתייחסים אליו אחרת. אבל כשבא מישהו, שהוא, לגבי רבים, זר – חושדים בו. זה היה גם חלק מסוים מהמערכה נגד חב"ד. לקיתי גם על חשבון זה".

על עמידתו בראש הסנהדרין אמר הרב שטיינזלץ כי מדובר בדבר לא רציני. "עכשיו הקשר שלי לכך מאוד רופף, ויותר היסטורי. זה קרה בין השאר כי הגוף הזה התחיל להתעסק בפוליטיקה ימנית. הבעיה שלי היא לא עם פוליטיקה ימנית כמו עם פוליטיקה בכלל".

ויש לו גם מסר בנושאים המדיניים. הרב שטיינזלץ לא חושב שהנשיא אובמה עוין את ישראל: "אני לא חושב שהוא אויב או עוין את ישראל; יש לו עסקים יותר דוחקים לעסוק בהם. צריך להבין שעצם מציאותנו היא דבר שמפריע לכל מיני אנשים ועמים, ואם הם היו יכולים לקחת את כולנו ולהעביר אותנו בשקט לאנטרקטיקה, הם היו עושים זאת בהסכמה די גדולה של האומות המאוחדות. תאר לעצמך שאתה מחליט כנהג לעצור באמצע פרשת דרכים במקום בו עוברים כולם. אז כל אחד דוחף אותך ואתה דוחף חזרה. זה המקום בו אנו נמצאים באופן גיאוגרפי, פוליטי והיסטורי. לכן יכול להיות שלנשיא האמריקאי יש חולשה לישראל והוא מחבב אותה אבל האנשים הללו חייבים להיות קרים ולעשות חשבונות שלא לפי חיבתם או חוסר חיבתם.

כיום, אפילו רגשות של נוצרים לנוצרים ומוסלמים למוסלמים כבר לא עובדים מספיק, אתה יכול לראות איך הם מתקוטטים בינם לבין עצמם. כבר מאות שנים שמדיניות, גם בגלוי, היא עניין של חשבונות קרים. בסופו של דבר, אנחנו עם קטן בלי שום ידידים טבעיים בעולם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד