י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'הולינס' מעזיבוז': הונחה אבן פינה לאגף אירוח חדש

אבן הפינה לאגף אירוח חדש במלון 'הולינס' שבמעזיבוז'-אוקראינה, הונחה במוצאי השבת האחרונה • המעמד התקיים במוצאי שבת 'חי אלול' - יום הולדתו של הבעל שם טוב זי"ע, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור, נגידים וקהל אורחים רב מכל קצוות תבל, שבחרו לעשות את השבת במלון 'הולינס' מעזיבוז' לרגל העיתוי המיוחד, לשאת תפילה, סמוך ונראה לציונו של הבעל שם טוב זיע"א

'הולינס' מעזיבוז': הונחה אבן פינה לאגף אירוח חדש



במוצאי השבת האחרונה נערכה חגיגת הנחת אבן הפינה לאגף אירוח חדש הצפוי להפוך לנדבך נוסף במלון 'הולינס' המספק את שירותי הכנסת אורחים לעולים לקברו של הבעל שם טוב זי"ע בעיירה מעזיבו'ז שבאוקראינה.

המעמד התקיים במוצאי שבת 'חי אלול' - יום הולדתו של הבעל שם טוב זי"ע, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור, נגידים וקהל אורחים רב מכל קצוות תבל, שבחרו לעשות את השבת במלון 'הולינס' מעזיבוז' לרגל העיתוי המיוחד, לשאת תפילה, סמוך ונראה לציונו של הבעל שם טוב זיע"א.

בין המשתתפים במעמד המיוחד בלטו במיוחד הרב דוד חנניה פינטו מישראל, רבה הראשי של אוקראינה הרב משה אסמן. ראש ישיבת מעייני תורה למשה מבני ברק הרב מרדכי קדוש, הדיין הרב לוי יצחק כהן מפריז, הנגיד אדוארדו אלשטיין מארגנטינה ומקורביו, אשר עשו את השבת במעזיבוז, ומיד במוצ"ש התייצבו להוקיר ולהעריך את פעילותו של יו"ר אהלי צדיקים הרב ישראל מאיר גבאי לשימור ההיסטוריה היהודית ברחבי אוקראינה וכובדו בהנחת אבן הפינה. את המעמד הנחה הרב שמואל הלפרין מראשי המכון הטכנולוגי להלכה שעשה גם הוא את השבת במעזיבוז' בראשות קבוצה נכבדה.

לאחר הנחת אבן הפינה נשא דברים הרב פינטו שהפליג במעלת העוזרים והמסייעים למפעל הגדול של אהלי צדיקים' בראשות יו"ר האגודה הרב ישראל מאיר גבאי, "אנו מגיעים לכאן בקביעות, אי אפשר שלא להתפעל ממפעלות המקום, מהכנסת האורחים המיוחדת של הרב גבאי, אני קורא לכל האורחים המגיעים לכאן ולרחבי אוקראינה להיות שותפים בעשייה המבורכת הזו. ובזכות הגדולה של שיקום קברי הצדיקים, זכותו של הבעל שם טוב וזכות כל גדולי עולם הטמונים באוקראינה תגן על כולנו, שתגיע הגאולה השלימה בקרוב".

הרב אסמן הרחיב גם הוא בדבריו על גודל מעלת המקום נורא ההוד בו שוכן ציונו של מרן הבעש"ט ותלמידיו זיע"א, ועל היכולת לפעול דברים נשגבים במקום. בסיום הנאומים פתח ציבור המשתתפים בריקוד של מצווה, בליווי תזמורת אוקראינית מקומית שליוותה את המעמד בסימן הרחבת גבולות הקדושה לטובת העולים לציון הבעש"ט.

בהנהלת 'אהלי צדיקים' מציינים כי, כידוע, כחלק בלתי נפרד מפעילות היו"ר הרב ישראל מאיר גבאי, לשיפוץ ושימור המקומות הקדושים לזכר גדולי עולם הטמונים שם, הוקמה האגודה שכל פעילותה מתמקדת בהאדרת כבוד הנפטרים ע"י איתור, שיפוץ והנגשת הקברים לרווחת המתפללים. עם השנים נוצר צורך חיוני בשירותי לינה ואירוח לציבור הרב שהחל לפקוד את קברי הצדיקים ברחבי אוקראינה, לכך הוקמו אכסניות שמספקות לינה ואוכל לבאים, אשר עצם שהות המבקרים בה מהווה שמירה טובה ביותר על הציון הסמוך. במסגרת ההתרחבות, הוקם מלון 'הולינס', המעניק חווית אירוח ברמה אחרת, לצד אווירת הקדושה השורה במעזיבוז, לטובת רבבות עמך בית ישראל, בראשות גדולי ישראל, אדמו"רים ורבנים מכל רחבי העולם העולים לפקוד את ציונו של הבעש"ט זי"ע ומתארחים במקום בכבוד רב במהלך כל ימות השנה.

טקס הנחת אבן הפינה לנדבך נוסף לרווחת היהודים העולים לפקוד את ציונו של אור שבעת הימים הבעל שם טוב זי"ע במעזיבוז









הולינס מעזיבוז' אוקראינה ציון הבעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד