ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מחקר מגלה: רמת הבטיחות בישובים חרדיים מהטובות בארץ

על פי המחקר, שיעורי הנפגעים בתאונות דרכים ביישובים חרדיים נמוך ביחס לשיעורם היחסי באוכלוסיית הישובים החרדיים • ביישובים אלעד וביתר עילית רוב הנפגעים בתאונות דרכים הם תושבי היישוב

מחקר מגלה: רמת הבטיחות בישובים חרדיים מהטובות בארץ
crownheights.info

רמת הבטיחות ביישובים החרדיים, על פי חישוב של עלות התאונות לתושב, היא בין הטובות בארץ, כך מדווחת אור ירוק על בסיס נתוני מחקר לגבי היפגעות בתאונות דרכים ביישובים חרדיים אותו פרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בחודש מרץ האחרון.

מטרת המחקר היתה לאמוד ולתאר את מאפייני תאונות הדרכים והנפגעים בהן ביישובים חרדיים בהשוואה למאפיינים אלו בכלל היישוהים העירוניים. המחקר התבסס על היישובים בהם האוכלוסיה החרדית מהווה את רוב אוכלוסיית היישוב - אלעד, בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית, כפר חב"ד ועמנואל.

על פי המחקר, שיעורי הפעוטות והילדים, בני 0-14, הנפגעים בתאונות דרכים ביישובים חרדיים גבוהים ביחס לשיעור הנפגעים בקבוצות גיל אלו בקרב כלל היישובים העירוניים, אולם נמוך ביחס לשיעורם היחסי באוכלוסיית הישובים החרדיים.

ביישובים אלעד וביתר עילית רוב הנפגעים בתאונות דרכים הם תושבי היישוב (כ-75%). במודיעין עילית ובעמנואל אחוז הנפגעם בתאונות תושבי היישוב נמוך יותר (כ-62%) ואילו בבני ברק ובכפר חב"ד אחוז הנפגעים בתאונות תושבי היישוב הוא הנמוך ביותר (כ-40%).

עוד נמצא כי שיעורי הולכי הרגל הנפגעים מתוך סך כל הנפגעים בתאונות דרכים ביישובים החרדיים גבוה פי 2 בהשוואה לשיעור הולכי הרגל הנפגעים בכלל היישובים העירוניים. הגורמים התורמים לכך הם התפיסה הרווחת בציבור החרדי שלפיה האחריות במפגש בין הולך רגל לנהג מוטלת בעיקר על הנהגים וכן השיעורים הגבוהים של הולכי הרגל החוצים בקטעי כביש באינם מיועדים לחציה או תוך כדי התפרצות לכביש.

בשל המאפיינים הייחודים לציבור החרדי, מפעילות עמותת אור ירוק והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תוכניות הדרכה והתערבות המותאמות למאפייני ההיפגעות, התרבות והשפה התקשורתית של ציבור זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד