ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"שדרוג כביש הערבה יחסוך למדינה 150 מיליון ש"ח מדי שנה"

לקראת עדכונה מחדש של התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים, אומר ד"ר יעקב שיינין, העומד בראש הועדה לשדרוג כביש הערבה: "שדרוג הכביש חייב להיות פרויקט לאומי לביצוע מיידי"

תאונה בכביש הערבה
תאונה בכביש הערבה

"שדרוג כביש דימונה-אילת באמצעות בניית מסלול דו-נתיבי מקביל למסלול הקיים, יחסוך למדינת ישראל כ-150 מיליון ש"ח בעלות תאונות הדרכים המתרחשות בכביש זה מידי שנה", כך אומר ד"ר יעקב שיינין בנייר עמדה שחיבר.

על רקע עדכונה ופרסומה מחדש של התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים, שהוכנה ע"י ועדה בראשותו של שיינין, מדגיש שיינין את שדרוג כביש הערבה כפרויקט לאומי, ומכוון לשני קטעי כביש – 35 ק"מ בכביש 25, ו-175 ק"מ כביש בכביש 90 – 210 ק"מ כביש בסך הכל.

שיינין מוסיף, כי "אומדן שמרני לעלות הכלכלית של תאונות דרכים בישראל הינה כ-10 מיליארד ₪ בשנה. על פי מדד של עלות כלכלית כוללת ל"הרוג", מתקבל כי לפי 350 הרוגים לשנה עומדת העלות הכלכלית למשק של כל הרוג על כ-30 מיליון ₪. כלומר, כבר ב-5 הרוגים לשנה בכביש דימונה-אילת, בניית מסלול נוסף כדאית כלכלית ומתקבל חסכון של 150 מיליון ₪ בעלות התאונות. מכיוון שלצערנו המצב הוא שיש יותר מ-5 הרוגים לשנה בכביש דימונה-אילת, הכדאיות הכלכלית גבוהה יותר".

אזור הדרום הוא האזור המועד ביותר לפורענות בישראל, ונמצא בו הריכוז הגבוה ביותר של כבישים אדומים ידועים לשמצה. הסטטיסטיקה היומית והשבועית מוכיחה כי חלק גדול של הנפגעים מגיע מאזור הדרום: מתחילת 2010 ועד מרץ 2011, נהרגו 111 בני אדם בכבישי מחוז הדרום, 24% מכלל ההרוגים בתאונות בישראל בתקופה זו – השיעור הגבוה ביותר מבין כל המחוזות. כביש הערבה לבדו גבה בין אוקטובר 2006 לינואר 2011 את חייהם של 31 בני אדם, ו-60 נפצעו בו באורח קשה בתקופה זו.

שיינין מסכם, כי "אני מציע לראות בפרויקט כביש דימונה-אילת הבטיחותי פרויקט לאומי לביצוע מיידי. בכך גם נחסוך את אותם מאורעות מחרידים וגם נעשה צעד כלכלי נכון שיתרום רבות, הן לצמחית המשק, הן להקטנת האבטלה, הן להפחתת תאונות הדרכים וכבונוס נוסף – חיבור אילת למרכז הארץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד