כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

ומה עזר לנכים? האמנה הבין לאומית

המדינה תקציב 18 מיליון ש"ח לטובת מחקר ופיתוח של כלי עזר לבעלי מוגבליות פיזיות ונפשיות • התקציב אושר בשל אמנה בין לאומית עליה חתמה המדינה לאחרונה

הפגנת נכים. צילום ארכיון
הפגנת נכים. צילום ארכיון

המדען הראשי במשרד התמ"ת מר אבי חסון, בשיתוף אגף התקציבים במשרד האוצר החליטו בימים אלו להשיק מסלול תמיכה חדש המיועד לעודד פעילות מחקר ופיתוח של מוצרים ופיתוחים טכנולוגיים לטובת אוכלוסיות בעלות צרכים ומאפיינים ייחודיים.

הכוונה היא לתמוך בחברות צעירות ובמלכ"רים אשר להם ניסיון וידע ייחודי, ומבצעים מחקר ופיתוח לטובת שיפור ושינוי בתנאי החיים ובאיכות החיים של אוכלוסיות בעלות צרכים ומאפיינים ייחודיים (מוגבלים פיסית, נפשית, שכלית או קוגנטיבית וכו').

המשרדים החליטו להקצות במשותף בשלוש השנים הקרובות 18 מיליון שקל לצורך הפעלת התוכנית. בשל חשיבות הנושא הוחלט לאשר שיעור תמיכה חריג של בין 65% ל-85% מהוצאות המחקר והפיתוח של המיזמים וזאת בהתאם לקריטריונים שיפורסמו בהמשך.

התוכנית החדשה נבנתה בהתאם למחויבויות שלקחה על עצמה מדינת ישראל עם חתימתה על האמנה הבין לאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, והיא נבנתה לאחר התייעצויות עם אנשי מקצוע רבים. בכוונת לשכת המדען הראשי ללוות את הגופים שיהיו מעוניינים להשתתף בתכנית ולסייע להם בביצוע המו"פ.

המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה סבור שהתכנית החדשה תסייע לשיפור איכות החיים של האוכלוסיות בעלות הצרכים והמאפיינים מיוחדים. מטרתה של התכנית היא לאפשר לאוכלוסיות אלו, וזאת בעזרת שימוש בפיתוחים טכנולוגים, להשתלב ככל הניתן בשוק העבודה וחברה הישראלית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד