י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חג ארוך? השנה חוגגים ולא עולים במשקל

החגים בפתח וכבר בתחילתם, ראש השנה הצמוד לשבת מספק לנו הנאה משבע סעודות חגיגיות ועשירות בקלוריות. אז איך עוברים את תקופת החגים מבלי להעלות כמה קילוגרמים מיותרים?

שולחן חג ראש השנה. צילום: מנדי הכטמן/פלאש90
שולחן חג ראש השנה. צילום: מנדי הכטמן/פלאש90 צילום: מנדי הכטמן פלאש90



להלן כמה טיפים אשר יעזרו לכם לעבור את החודש הקרוב בשלום:

1. בחירת מתכונים: דאגו שרוב התפריט יהיה מורכב מחלבון הכולל בשרים רזים ודגים, תבשילי ירקות וסלטים חיים. השתדלו לבחור שיטות בישול בריאות כגון אידוי או אפייה על פני טיגון ושימו לב שאינכם מפריזים בטעימות של מאכלים אלו בשלב ההכנה.

2. במהלך הארוחה: הסתפקו בביס אחד מהחלה. לפניכם עוד מספר רב של מאכלים מיוחדים וחבל ל'בזבז' את הקלוריות על החלה. אני ממליצה שלא לשים סלטים הדורשים ניגוב בתחילת הסעודה. ניתן להתחיל עם סלטים חיים או מרק. בבתים רבים 'הסימנים' מהווים את המנה הראשונה ואני ממליצה על כך.

השתדלו להפחית בפחמימה עד כמה שניתן והעדיפו ירקות וחלבון. דוגמאות לפחמימה הם אורז, קוסקוס, תפוחי אדמה, בטטה, אטריות ופסטות למיניהן. במידה ולקחתם פחמימה העדיפו פחמימות מלאות כגון אורז בסמטי, פסטה או קוסקוס מקמח מלא, קינואה וכדו'.

3. כמויות: ארוחות חג לרוב עשירות מארוחת שבת ומלאות בתבשילים חגיגיים. ניתן להנות משלל התבשילים הטעימים שהוכנו במיוחד לרגל החג אך שימו לב שאתם לוקחים מעט מכל דבר.

4. ויסות אכילה: הקפידו לאכול לאט, העמיסו חצי מזלג ושימו לב שלא להגיע לרמת מלאות מוגזמת. כאשר אתם מרגישים שבעים הזיזו את הצלחת ממכם כך לא תתפתו לקחת עוד מנה.

5. ארגון ארוחות במהלך החג: החגים בהם התפילות הארוכות והארוחות הנמשכות גורמים לחוסר איזון בזמני הארוחות. שימו לב שאינכם מגיעים מורעבים לארוחות העיקריות. מספיק ארוחה קלילה כגון פרי, כמה ירקות חתוכים, פריכית עם ממרח, יוגורט או מעט סלט עם טחינה כארוחת ביניים.

6. קידוש: בהרבה בתי כנסת נהוג לעשות קידוש באמצע התפילה. אל תגזימו עם עוגות. שמרו את הקלוריות למנות האחרונות.

7. קינוח: אין סיבה שבארוחה חגיגית לא תהנו מקינוח מושקע אך אני ממליצה לאכול רק חצי ממנו. אכלו בביסים קטנים מאוד וכך תצליחו לשמור על טיפ זה.

8. משקאות ממותקים: וותרו! כל כוס של שתייה ממותקת מכילה למעלה מ-100 קלוריות. הסתפקו במים. במידה ואינכם מסוגלים לעבור למים בלבד אני ממליצה לנסות להוסיף לימון ונענע עם המתקה קלה.

9. תכנון: עבור אלו שכבר התחילו תהליך של ירידה במשקל אני ממליצה בחום לאמץ את הטיפ הבא: הכינו טבלה מסודרת בה תרשמו לעצמכם מה וכמה בדיוק אתם מתכננים לאכול בכל סעודה. שימו את הטבלה במקום בולט לעין, זה יעזור לכם להתמיד ולשמור על מה שרשמתם.

אז שתהיה לנו שנה טובה וקלה מכל ההיבטים.
חג שמח
דיאטה ירידה במשקל מתכונים פחממות ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד