ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מלחמת הקוטג' • כ-40 אלף איש כבר הצטרפו לחרם

קרוב ל 40 איש כבר הצטרפו להכרזת החרם על המוצר הבסיסי שמחירו משתולל, 4% ממשכורת מינימום ממוצעת משולמת על הגבינה הגבישית

מלחמת הקוטג'  • כ-40 אלף איש כבר הצטרפו לחרם

המאבק נגד מחירו הגואה של הקוטג' תופס תאוצה: קרוב ל-40 אלף איש כבר הצטרפו לחרם שנפתח ב'פייסבוק' ובו הם מתחייבים שלא לרכוש את הגבינה הצמיגית החל מה-1 ביולי.

השלכותיו של החרם חורגות כבר הרחק מגבולות הפייסבוק: כבר אמש הזדרזו רשתות השיווק הגדולות - רמי לוי, מחסני כמעט חינם ועוד, להכריז על מבצע מיוחד והוזלת מחיר הקוטג'.

אלא שמאות המטקבקים בקבוצת הפייסבוק המדוברת וברחבי הרשת, מכריזים כי לא יבלעו את הגימיק השיווקי, וימנעו לחלוטין מקניית המוצר.

כדי לשבר את האוזן, הערכות הן כי משפחה ממוצעת בישראל צורכת 20 גביעי קוטג' בחודש.

מחירו של גביע כזה מתקרב ל-8 שקלים, כך שמשפחה נאלצת להוציא כ-160 שקל בחודש על מוצר בסיסי, לבעלי שכר מינימום, למשל, מדובר ב-4% מהמשכורת החודשית (!)

בראיון לגל"צ הבוקר, הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים דייויד גילה, כי כרגע החוק אינו מאפשר לו להכריז על יצרניות החלב ומוצריו כקרטל עיסקי, אך לאחר שיעבור תיקון בחוק בנושא זה, שוק החלב יהיה מועמד להכרזה כקבוצת ריכוז.

גילה לא הסכים להתחייב על כך ואמר: "שוק החלב יכול להיות דוגמה. זה שוק עם שלוש פירמות והרבה חסמי כניסה, אך אנחנו צריכים לנתח את השוק בצורה מעמיקה, ולראות שמתקיימים בו תנאים שמצדיקים הכרזה על קבוצת ריכוז. אבל אני לא יכול לומר מעל גלי האתר מה הרשות תעשה בעתיד".

יצויין כי מאז יצא מחיר הקוטג' מפיקוח, התייקר מחירו בלא פחות מ-28%. מוצרי חלב נוספים שהתייקרו משמעותית מאז יצאו מפיקוח הם: המילקי ב-39%, מעדן 'דני' ב-30% והחלב העמיד ב-16%, לעומת זאת מוצרים שנותרו בפיקוח, גם אם התייקרו היה זה בלא יותר מ-10%.

קישורים:
דף המאבק בפייסבוק
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד