ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

חדש: מנגנון למניעת שכחת ילדים ברכב

המנגנון יוצר במסגרת פרויקט 'יזמים צעירים' המפתחים מוצרים טכנולוגיים מעולם התוכן של בטיחות בדרכים, בעידוד וליווי של עמותת אור ירוק

חדש: מנגנון למניעת שכחת ילדים ברכב



ביום רביעי ה- 16.6.11 נערך אירוע הסיום לפרויקט 'יזמים צעירים' המפתחים מוצרים טכנולוגיים מעולם התוכן של בטיחות בדרכים, בעידוד וליווי של עמותת אור ירוק. באירוע נשאו דברים מנכ"ל פרויקט 'יזמים צעירים', מר אורי אילוז, ומנהל תחום טכנולוגיות ובטיחות באור ירוק, מר אילן גרודסקי.

אור ירוק שותפה זו השנה השלישית בפרויקט יזמים צעירים - עידוד תלמידים לפיתוח ובניית מודל למוצר בטיחותי, תוך פיתוח חשיבה יצירתית. במסגרת הפרויקט, תלמידים מבתי ספר בכל רחבי הארץ מפתחים ביחד עם מנחים מחברות טכנולוגיה שונות, מוצרים חדשניים להתמודדות עם נושאי בטיחות בדרכים. בתערוכת הסיום לפרויקט, התלמידים הציגו את עבודותיהם והסבירו כיצד המוצר אותו פיתחו מסייע לבטיחות בדרכים.

אחד המוצרים שהוצג וגרף שבחים היה של חברת פלד"ה – פועלים למען הדרך הטובה, שהוקמה ע"י תלמידי בית הספר רוגוזין קרית גת, שפיתחה את ה-BabyCar - מנגנון לזיהוי התינוק באמצעות פד המותקן מתחתיו, ושני חישנים העובדים במקביל ומזהים האם נהג עומד לעזוב את הרכב, חיישן א' מחובר למצת הרכב ומזהה כיבוי והדלקה של מנוע הרכב, חיישן ב' מחובר במקום הנורה הפנימית של הרכב ומזהה פתיחת דלת, במידה ומכבים מנוע או פותחים דלת והתינוק בכיסא מתקבלת התרעת שמע לנהג.



הפרויקטים נוספים שהוצגו

חברת דלינור, שהוקמה ע"י תלמידי בית הספר אורט למדעים ומנהיגות דלית אל-כרמל, פיתחו את תבל"ס - תיק בטיחות לנוסע. מדובר בכיסים המוצמדים למגן השמש ברכב עבור רישיונות ומסמכים נוספים. עליהם רשומים "עשרת הדברות" לנהיגה בטוחה. המטרה הבסיסית של המוצר היא לצור מודעות בחברה הישראלית בנושא זהירות בדרכים ולצמצם את מספר תאונות הדרכים במיוחד בכפר דליית אל כרמל המאופיין בתאונות רבות בתקופה האחרונה.

חברת סייף-סייד, שהוקמה ע"י תלמידי בית הספר אמית רננים רעננה, פיתחו את ה"תאורון", פנס אישי מתכוונן, המחובר בוואקום לחלון הרכב המונע סנוור הנהג.

חברת ג"ל-גשר לשינוי, שהוקמה ע"י תלמידי בית הספר תיכון האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, פיתחו מוצר בשם: "קצב נכון" - דיסק עם מוסיקה העוזרת לנהגים לנהוג בבטיחות יתרה, במצבים שונים בזמן נהיגתם. עפ"י יצרני המוצר "ישנו סוג מסוים של מוסיקה, שמרגיע אנשים בעת נהיגה במצבים שונים כגון עייפות, לחץ וכדומה. המוצר נועד לשרת מטרה זו ובעצם להשפיע על מצב הנהיגה ואיכותה: לגרום לנהגים מאיצים לנהוג קצת יותר לאט וברוגע".

עוד מוצג שהוצג בתערוכה הוא "נשיקי" של חברת אפולו, בעלי החברה הם תלמידי מבית הספר תיכון מקיף נשר, חטיבה א'. מדובר בערכה לנשים הכוללת בתוכה מוצרים שונים, שנועדה לתרום לנוחיות האישה בחיי היומיום. בדף הסבר שצורף למוצר נכתב: "נשים לעיתים לחוצות בזמן ומחפשות את האודם/ המראה/ הפצירה/ המגבון באמצע הנהיגה- דבר המסכן את הנוסעים במכונית ובסביבה. הערכה מכילה את האביזרים בצורה מסודרת- כך שהאישה אינה צריכה לדאוג לזמן החיפוש שלהם בתיק ולהותיר את השימוש בהם בסוף הנהיגה, לאחר עצירה מוחלטת של המכונית. ביום חם, כאשר הלחות גבוהה והעייפות משתלטת ניתן להשתמש במגבון הלח (לאחר עצירה בשולי הדרך בצורה בטיחותית בלבד), להתרענן מעט, להתעורר, להמשיך בנהיגה ולהגיע ליעד בשלום. הערכה מכילה כיסים בהן ניתן להכניס כל אביזר חיוני שרוצים בשימושו, לכן ניתן להוסיף בו אביזרים החיוניים גם לנהיגה בטוחה, כמו למשל מחזיר אור לשעת לילה במידה ויש צורך לצאת מהרכב, מספרים לשעת חירום, כמו כן הורים יכולים להוסיף לילדיהם תזכורת לנהיגה בטוחה או תמונה משפחתית כדי שהילדים יזכרו שיש מי שמחכה להם בבית וידעו לנסוע בבטיחות".

חברת מגנד, שהוקמה ע"י תלמידי בית הספר עתיד פריקלאס, פיתחה מוצר בשם "מגנד" - שלט נהג חדש שניתן יהיה לפתוח ולסגור אותו באמצעות מגנט מחוץ לשמשת הרכב. השלט הנ"ל מחליף את הצורך בהסרה והתקנה של שלט, יכול להיות כתוב בכל שפה ומקל על קיום החוק בנגע לנשיאת שלט נהג חדש/ותיק.

חברת קסם, שהוקמה ע"י תלמידי בית הספר רשיש פתח תקווה, פיתחה את "אלופים בדרכים" - משחק לוח העוסק בזהירות בדרכים. המשחק עונה על 2 צרכים מרכזיים של הציבור כיום: הצורך ללמוד ולדעת על נושא הבטיחות בדרכים אך גם הצורך ליהנות.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד