ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

לילות קטלניים: 28 צעירים נהרגו בשעות הלילה בשנתיים בחופשת הקיץ

על פי נתוני אור ירוק: ב-2010 נפגעו 747 צעירים בתאונות לילה בתקופת הקיץ • מנכ"ל אור ירוק: "אנו קוראים לכל ראשי הרשויות לשתף פעולה עם משרד התחבורה ולהפעיל קווי לילה לצעירים מבלים בחינם"

לילות קטלניים: 28 צעירים נהרגו בשעות הלילה בשנתיים בחופשת הקיץ





28 צעירים (15-24) נהרגו בתאונות דרכים בלילה בחופשת הקיץ בין השנים 2008-2010, כך מדווחת עמותת אור ירוק על סמך נתוני הלמ"ס. עוד עולה, כי ב-2010 לבדה נפגעו 747 צעירים בתאונות לילה בתקופת הקיץ. מנתוני משטרת ישראל עולה, כי ב-2010 עמד חלקם של נהגים צעירים במעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים על 19% מכלל התאונות.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "חופשת הקיץ ואווירת החופש אצל הצעירים טומנות בחובן גם סכנות גדולות, בהן נהיגה תחת השפעת אלכוהול. על מנת למנוע נהיגה בשכרות, אני קורא לכל ראשי הערים והרשויות המקומיות שעדיין אין אצלם קווי לילה בחודשי הקיץ, לשתף פעולה ולהפעיל פרויקט מבורך זה. מדובר בקווי תחבורה ציבורית המופעלים בשעות הקטנות, ומאפשרים לצעירים לבלות ולשוב לביתם בבטחה, וכל זאת ללא סכנה לחייהם של יתר משתמשי הדרך."

מנתוני סקר שערכה אור ירוק בקרב צעירים בני 17-18 בנושא דפוסי הנהיגה שלהם, עולה כי כמעט כל בני הנוער הנוהגים ברכב ציינו כי הם חוגרים חגורות בטיחות, אולם שיעורים גבוהים מאד מהם ציינו כי הם נוהגים באופן לא זהיר: 80% מבני הנוער נוהגים לנסוע באופן קבוע או לעיתים קרובות מעל למהירות המותרת, 66% נוהגים עייפים, 42% מדווחים כי הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית, 34% קוראים או כותבים SMS בזמן הנהיגה, 17% עוקפים על פס הפרדה לבן, 6% חוצים צומת באור אדום ו-4% מודים כי הם נוהגים תחת השפעת אלכוהול.

עוד עולה מן הסקר, כי 40% מבני הנוער הודו שנהגו ברכב ללא רישיון. גם בקרב מי שיש להם רישיון, 25.6% מודים כי יצא להם לנהוג ברכב עוד לפני הוצאת הרישיון, וכשליש מבני הנוער דיווחו כי הם מכירים בני נוער אחרים בגילם שנוהגים ללא רישיון.

בחלוקה למחוזות, עולה כי במחוז הצפון התופעה בולטת במיוחד – 55.6% מקרב חסרי הרישיון דיווחו כי נהגו ברכב גם ללא הרישיון, במחוז המרכז דיווחו כך 38.8% מקרב חסרי הרישיון, במחוז השרון דיווחו 36.4%, במחוז הדרום – 36% ובמחוז ירושלים – 23.1%.

לפני שש שנים החל לפעול שירות "קווי לילה" של משרד התחבורה, שנועד לאפשר לצעירים לצאת ולבלות ואף לשתות אלכוהול ללא צורך לנהוג הביתה. קווי הלילה מציעים נסיעה בתחבורה ציבורית בשעות הקטנות לאזורי הבילוי ובחזרה. השירות פועל במרכזי הבילוי הגדולים של עשרות ערים בישראל, בדרום, במרכז ובצפון. את רשימת הערים בהן עובד שירות 'קווי לילה' ניתן למצוא באתר: http://www.kav-layla.co.il.

מפת קווי הלילה


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד