י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"לא רוצה ערבים - רוצה חרדים" • ראש העיר מדבר

ראש עיריית נצרת-עילית, שמעון גפסו, מסביר מדוע הוא חושק באוכלוסייה חרדית בעירו • "הציבור החרדי הוא פוטנציאל אדיר - רק הוא יוכל לייהד את הגליל"

שמעון גפסו עם הגרמ"י לפקוביץ
שמעון גפסו עם הגרמ"י לפקוביץ



ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, מעורר בתקופה האחרונה סערה בשל התבטאויותיו נגד המגזר הערבי, ומאידך - בעד הציבור החרדי.

רק לאחרונה אמר גפסו כי יתנגד להקמת מסגד בעיר, דברים שעוררו סערה תקשורתית גדולה.

בראיון ל'בחדרי חרדים' מספר גפסו מדוע הוא בוחר דווקא בציבור החרדי, כדי לייהד את הגליל, ואיך הוא מתמודד עם התגובות הקשות בהן נתקל, בשל תוכניתו.

• פתאום גילית את החרדים?

"הציבור החרדי הוא פוטנציאל אדיר. ויכול לסייע לגליל ולעיר נצרת-עילית. הסיבה העיקרית היא זמינות האוכלסיה. כשהמחיר הוא נכון והשיווק הוא גם נכון ויש גם סיוע מממשלת ישראל - אז יש כאן שילוב מושלם:

"גם ניצחון לממשלה שתצליח לייהד את האזור, וגם ניצחון לחרדים שיקבלו יחידות דיור מוזלות".

בשבועות הקרובים אמור להסתיים מכרז על 3000 יח"ד, רובם בשכונה אחת, "אוטונומית", אוהב להגדיר אותה גפסו. "ולכן מדובר ביתרון גדול לחרדים".

• אתה נתקל בתגובות קשות בגלל התוכנית?

"לא מעט אנשים בעיר, במיוחד הערבים, לא אוהבים את זה בלשון המעטה. אך העובדות מדברות בעד עצמן ורוב האוכלסיה אפילו החילונית יודעת שהחרדים עדיפים מהציבור הערבי".

בנצרת עילית קיימים היום 16.4% ערבים. "אני מקווה שתוך שנה וחצי נוכל להכפיל בשקט את כמות היהודים.

"מדובר בשכונה ששייכת אך ורק לחרדים ותתאים להם מכל הבחינות. יש נכונות של קופות החולים שרוצות להגיע לעיר. גם רשתות השיווק החרדיות פנו אליי כבר. זו ההוכחה שהציבור החרדי הוא אוכלוסיה מצוינת. בנוסף, אנחנו פועלים עם משרד הדתות, החינוך והתמ"ת כדי להתאים את כל הצרכים לציבור".

• אתה לא חושש ממאבקים בעלי צביון דתי?

"הנוסחה שלי היא 'חיה ותן לחיות'. אין זה סוד שנצרת עילית-היום היא לא עיר חרדית. אך השכונה הנבנית היא חרדית למהדרין וזאת תהיה נוסחת ההצלחה שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד