ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הניצחון של אטיאס • 30 היישובים בהם תקבלו 100 אלף ש"ח

שר השיכון הפיץ את רשימת הישובים בהם יוכלו זוגות צעירים מחוסרי דיור לרכוש דירה לקבל מענק של כ-100 אלף שקל • בפנים: הרשימה המלאה, התנאים והפרטים

חוגג ניצחון. אטיאס
חוגג ניצחון. אטיאס



לאחר מתח של שבועות ארוכים מפרסם הבוקר (ה') שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, את רשימת הישובים 'הזוכים', שיכללו ברשימת ה'100 אלף ש"ח'. מי שירכוש דירה ראשונה בישובים אלו, דירה בבניה עצמית רוויה, ייהנה ממענק פיתוח ומענק כספי.

עיון ברשימה מעלה, כי מאחוריה עומדים קריטריונים שוויוניים לגמרי. בין הישובים אופקים (ש"ס-דגל?), חצור הגלילית (גור?), בועיינה-נוג'ידאת-אל-סייד (דרוזים וערבים?) ועוד.

ההצעה אמורה לקבל את אישורה הרשמי בישיבת הממשלה, ביום ראשון הקרוב.

ההצעה תיבחן בתום ארבע שנים, מיום קבלת החלטת הממשלה, ומדי ארבע שנים. במהלך ארבעת השנים הקרובות ישובים חדשים, אשר יעמדו בתנאים, יתווספו לרשימת הישובים.

המענק, אגב, מותנה בהחזקת הזכויות בדירה או בדירה חליפית ביישוב הנכלל בתוכנית המוצעת, למשך 10 שנים, כאשר בכל שנה תפחת הקרן ב-1/10.

במקרים בהם הזכאי ימכור את הדירה שרכש באמצעות המענק ולא ירכוש דירה חליפית כאמור, יהא עליו להחזיר את יתרת ההלוואה כשהיא נושאת ריבית והצמדה.

"המענק של 100 אלף שקל הוא בבחינת חמצן גדול לזוגות הצעירים", אומר השר אריאל אטיאס. "מדובר בהטבה ובסיוע חסרי תקדים, שדרשו עמל רב ומאבקים קשים שהובלנו על מנת לחזק את הפריפריה ולהקל על השגת קורת גג לזוגות צעירים חסרי דיור בישובים בהם יש היצע קרקעות. אני משוכנע שיחד עם השיווקים בהיקפים הגדולים ביותר בעשור האחרון שהביאו להגדלת היצע הקרקעות - נחולל את השינוי".

וזוהי רשימת הישובים המלאה:

אופקים, אל-סייד, בועיינה-נוג'ידאת, בית שאן, דימונה, חורה, חצור הגלילית, טבריה, ירוחם, כפר מנדא, כרמיאל, יפיע, מגדל העמק, מעלות תרשיחא, מצפה רמון, נהריה, נחף, נצרת, נצרת עילית, נתיבות, סח'נין, עכו, ערד, צפת, קרית שמונה, רהט, שדרות, שלומי.

יישובים ביהודה ושומרון, יבחנו בנפרד, בשים לב להליכי שיווק הקרקעות באזור, זאת לאור ההשפעה האפשרית של מתן ההטבות על מחירי הדירות.

ההחלטה לא תחול על רשויות מקומיות בהן המדד הכלכלי-חברתי על פי קביעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא 8 ומעלה.

מטרת התוכנית היא עידוד הגירה לאזורי הפריפריה, סיוע לזוגות צעירים ועידוד הישארות אוכלוסייה באזורים אלה, תוך עידוד בנייה חדשה באזורים אלה, בישובים בהם יש היצע גדול של קרקעות זמינות לבנייה – מה שימנע עליית מחירים בלתי מבוקרת. התוכנית מעניקה יתרון כלכלי לחסרי דירה על פני רוכשי דירות להשקעה. התוכנית צפויה להגדיל את היצע הדירות בארץ, לאור עידוד הבנייה בישובי הפריפריה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד