א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אמנון כהן נלחם עם הפקידים של ה'בוס'

במהלך דיון בנושא חוק תכנון ובניה, איים כהן: אם לא יכלול החוק סעיפים המסדירים דיור בר-השגה - אעצור את קידום החוק • הוא התעמת עם נציגי משרד הפנים

אמנון כהן בדיון. צילום ארכיון
אמנון כהן בדיון. צילום ארכיון



שבועות אחדים חלפו מאז קיבל את ראשות ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, וכבר הוא 'עושה שרירים' ומצליח לגרום כאבי ראש עזים לגורמים בכירים בממשלה.

הבוקר (א'), במהלך דיון בנושא חוק התכנון והבנייה, איים כהן כי באם לא יכלול החוק סעיפים המסדירים דיור בר-השגה הוא מתכוון לעצור את קידום החוק. הוא אפילו התעמת חזיתית עם נציגי משרד הפנים, הפועלים תחת השר אלי ישי, יו"ר מפלגתו...

ע"פ נוסח החקיקה עליו מדבר כהן, הממשלה תקבע תקנות והגדרות לדיור בר השגה, לפיהן תוכל כל ועדת תכנון מקומית לחייב יזמים לבנות דיור בר השגה בתחומה. הוא אף דרש תשובות תוך שבועיים, ולא, "הרפורמה לא תעבור".

לדבריו, במידה והממשלה תחליט כי הנושא לא יוסדר במסגרת חוק התכנון והבנייה הוא יזדרז לקדם את החקיקה כהצעת חוק פרטית שתאושר במקביל לרפורמה. "האינטרס הציבורי מחייב בניית דירות במחיר סביר לציבור חסר הבית", אמר.

ח"כ כהן הוסיף כי "אם משרדי הפנים והמשפטים לא יסייעו לנו בקידום נוסח מוסכם, נעשה זאת ללא הסכמתם. המשרדים הבינו שלא ניתן למרוח ולטייח את העניין, כי אחרת הרפורמה תעמוד בסכנה. פשוט לא אעביר אותה. לא נשאיר את נושא דיור בר-ההשגה תלוי באוויר, ואם אדרש אפנה לצורך כך לראש הממשלה ולשרי השיכון והפנים".

הדרישה החדשה, עליה עומד ח"כ כהן בתוקף, היא רק המשך לתיקונים אותם כבר ביצעה הוועדה שבראשותו. המרכזי והחשוב שבהם הוא הקצאת שיעור מסוים ליחידות דיור קטנות בכל שכונה חדשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד