ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בכיר נדל"ן חרדי: "אל תקנו דירות, המחירים בדרך לרדת"

יקי רייסנר, מבכירי אנשי הנדל"ן בציבור החרדי, מזהיר מפני ירידת מחירים קרובה בשוק • "יש כבר האטה במכירת הדירות, והיא תגרור בקרוב - ירידה במחירים"

בכיר נדל"ן חרדי:  "אל תקנו דירות, המחירים בדרך לרדת"
יח"צ



בפאנל מיוחד שנערך היום (א) על ידי חברת צ. לנדאו בהנחייתו של סמנכ"ל החברה ומנכ"ל רייסדור - יקי רייסנר, נאספו בכירי עיתונאי הכלכלה החרדיים לדון בנושא ה'בוער' ביותר העומד על הפרק: מחירי הנדל"ן הגואים.

לדברי רייסנר, העלייה במחירים בשנים האחרונות מושפעת מכמה גורמים, כאשר המרכיב העיקרי שבהם הוא עלויות הבנייה. כך לדוגמא אם לפני כ-5 שנים, עמדו העלויות על כ-180 אלף שקל לדירה, הרי שעתה הם עומדות על כ-400 אלף שקל.

ההסבר לתופעה נעוץ במחסור חריף בכוח אדם מקצועי בשוק העבודה, שנגרם מביקוש מתרחב והולך בקנה מידה שלא היה מוכר עד כה.

רייסנר הסביר כי המצב העכשוי בו כל אחד רץ לרכוש דירה, הוא בעצם זה שהעלה את המחירים. הביקוש גרם למחסור, ובכך נוצר גלגל אבסורדי שהריץ את הציבור לרכוש דירות, כאשר הכוח האמיתי לבלום את התופעה הזו - מעבר לכל הפשרת קרקעות שהיא - נתונה בידיהם של הצרכנים.

אם הציבור ימתן את בולמוס הרכישות המחירים יעצרו גם. רייסנר קרא לכל מי שאינו חייב לרכוש דירה - שלא יקנה.

במהלך הדיונים בפאנל עלה גם נושא העמותות לדיור, היוצרות בעצם סיכון עצום לשוק הנדל"ן, התופעה הבלתי נסבלת לפיה העמותות מרשות לעצמן 'להשתולל' במכרזים, ואינן מחויבות ללקוח אחר כך - עשויה, לדבריו, להרוס את שוק הנדל"ן.

רייסנר ציין כי בתקופה האחרונה, כבר ניכרה האטה ניכרת ברכישת דירות והוסיף כי ראוי לקחת בחשבון שירידת מכירות תגרור בעקבותיה ירידת מחירים.

עם זאת, מן הראוי להדגיש כי ירידה חדה של 10-15% במחירי הנדל"ן עשויה להוביל לקריסתן של חברות רבות שלא יעמדו בכיסוי ההפרש מכיסן הפרטי, ולתופעות חוזרות ונשנות של מקרה 'חפציבה'.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד