כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אין מיטות, אין אחיות • הרפואה בישראל במצב קשה

נתוני ה-OECD לא מותירים מקום לספק: מחסור בבתי החולים ובמימון מטעם המדינה לשירותי הבריאות • נקודת האור: תוחלת החיים בישראל עדיין גבוהה

בית חולים. צילום: יעקב נחומי
בית חולים. צילום: יעקב נחומי

בעוד שביתת הרופאים נמשכת, מפרסם בימים האחרונים ארגון ה-OECD דו"ח המשקף את מצבה החמור של מערכת הרפואה בישראל ביחס לשאר המדינות המתפתחות.

הנתון החריף ביותר מצביע על כך שבישראל ישנן רק 2 מיטות אשפוז לכל אלף נפש, לעומת ממוצע של 3.6 בשאר מדינות הארגון. רק 2 מדינות רשמו מספר נמוך מישראל - מקסיקו וטורקיה.

בעקבות כך זוכה ישראל ב-2 נתונים מדאיגים נוספים: ישראל מובילה באחוז מיטות האשפוז התפוסות - 96.3% הרבה מעל הממוצע בארגון - תפוסה של 75.9% בלבד.

בנוסף, ישראל מאפשרת בממוצע 4 ימי אשפוז בלבד, לעומת ממוצע כולל של 6.3 ימי אשפוז בשאר מדינות הארגון.

גם תחום האחיות סובל ממחסור חריף: רק 4.5 אחיות לכל אלף נפש בישראל, לעומת ממוצע של יותר מכפול בשאר מדינות הארגון - 9.1. גם כאן, רק מקסיקו ממוקמת מתחת ישראל עם שיעור נמוך יותר של אחיות.

למרות שדווקא ממוצע הרופאים לנפש גבוה ביחס לשאר המדינות (3.4 לכל אלף נפש לעומת 3.1 בשאר מדינות הארגון) גם כאן יש מקום לדאגה, עקב ההערכות כי מספר הרופאים בישראל צפוי דווקא לרדת, כתוצאה מבריחת מוחות לחו"ל וממיעוט נרשמים ללימודי הרפואה.

נתון מקומם נוסף מצביע על כך שלעומת 71.7% מכלל שירותי הבריאות במדינות הארגון הממומנים על ידי המדינה, ישראל מממנת 58.5% בלבד, כך שאת שאר העלויות נאלצים האזרחים לשלם.

נותר רק להתנחם בכך שלמרות הכל תוחלת החיים בישראל גבוהה מהממוצע במדינות הארגון: 79.7 שנה לגברים לעומת ממוצע של 76.6 ו-83.5 אצל נשים לעומת ממוצע של 82.2.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד