כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

מבנק ישראל לאקדמיה • פרופ' אקשטיין עזב

נגיד בנק ישראל כבר לא יעזוב לקרן המטבע, אך מי שעוזב את הבנק הוא המשנה לנגיד פרופ' צבי אקשטיין שסיים את תפקידו לטובת הקמת בית ספר לכלכלה

בנק ישראל. צילום יח"צ
בנק ישראל. צילום יח"צ

המשנה לנגיד בנק ישראל פרופ' צבי אקשטיין, סיים את תפקידו בבנק ביום חמישי האחרון, כפי שהודיע לפני מספר חודשים.

ביום רביעי התקיים בבנק ישראל ערב פרידה לכבודו, בהשתתפות נגיד בנק ישראל, שר האוצר, בכירים במגזר הציבורי ובמגזר העסקי ומנהלים ועובדים בבנק ישראל.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, נפרד ממנו במילים חמות: "מאז שהגיע לבנק ישראל ביולי 2006, היה צביקה חלק אינטגרלי מהנהלת בנק ישראל ומהצוות הבכיר המוביל את כלכלת ישראל ותרם רבות לקבלת החלטות חשובות למשק הישראלי. תרומתו של צביקה לא הסתכמה רק בתפקידיו בתוך הבנק; הוא השתתף גם בוועדות בין משרדיות רבות, צביקה הקים את פורום שוק ההון, צביקה הביא עימו רקע מחקרי עמוק לכל אחד מהתחומים שעסק בהם, בשילוב עם ידע מקיף על כלכלת ישראל. לפיכך גורמים שונים במשק ובממשלה שמחו לעבוד איתו, ושרים שונים ראו לנכון למנותו ליושב ראש של ועדות שונות, שיעצו להם בהתוויית מדיניותם.

"בבנק ישראל הוביל צביקה את הקמת החטיבה למידע ולסטטיסטיקה ואת יצירתה של תשתית נתונים מודרנית ומתקדמת בבנק. הוא עמד בראש הצוות שעמל על יצירת מודלים לקבלת ההחלטות המוניטריות. בזכות עבודתו של צוות זה המודלים המשמשים את בנק ישראל היום לתמיכה בהחלטות הריבית עומדים בכל סטנדרט בין-לאומי מקובל. צביקה הקים את ועדת הביקורת של בנק ישראל ועמד בראשה, והצליח לגייס לוועדה אנשים מצוינים, הן מתוך בנק ישראל והן מחוץ לו. צביקה סייע רבות גם במאמץ להביא לחקיקת חוק בנק ישראל החדש".

פישר סיים באיחולים: "כעת צביקה פונה להקמת בית ספר לכלכלה במרכז הבין-תחומי בהרצליה, מתוך שאיפה לתרום לקידום ההשכלה הכלכלית בישראל, ולהכשרת דור חדש של מקרו- כלכלנים שיוכלו לקבל את החלטות המדיניות הנכונות למשק הישראלי בעתיד. אני בטוח שהוא יצליח בדרכו החדשה, ושגם בה הוא ימשיך לתרום למשק הישראלי".

אקשטיין עצמו נשא דברי פרידה: "אני מבקש להודות לנגיד על שהציע לי לבוא לעבוד איתו בבנק ישראל. הייתה זו זכות גדולה וחוויה יוצאת דופן לעבוד בהנהגתך בתקופה כה חשובה לכלכלת ישראל, בשיתוף עם כל הנהלת בנק ישראל ועובדיו. זכיתי לעבוד עם אנשים נפלאים בתחומים שונים ומגוונים, הן בבנק ישראל והן מחוצה לו. בתקופת עבודתי בבנק ישראל ובשירות הציבורי בכלל, למדתי על הקשר הישיר והחשוב בין לימודי הכלכלה לבין ניהול מדיניות נכונה, וכן על חשיבותם של הוראה ומחקר כלכלי למדינה. אני מקווה להצליח בהנחלתם של אלה לתלמידים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד