ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

עלה ל-46 מספר ההרוגים בכבישים בחודש מאי

מאי 2011 היה עד כה הקטלני מבין חודשי השנה. מנכ"ל אור ירוק: "אובדן חייהם של 46 בני אדם - רמזור אדום לקראת הקיץ המתקרב"

עלה ל-46 מספר ההרוגים בכבישים בחודש מאי
שלום ירט - זק"א

46 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במאי 2011, שהיה עד כה הקטלני מבין חודשי השנה, כך מדווחת עמותת אור ירוק על בסיס ניתוח נתוני הלמ"ס והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

עוד עולה, כי לאורך שמונה השנים האחרונות (2003-2010) מסתמן חודש יוני כחודש הקטלני ביותר במספר ההרוגים בתאונות לעומת יתר חודשי השנה, בו נהרגים 38 בני אדם בממוצע מידי שנה.

על פי הנתונים, בחודשי החורף, ממוצע ההרוגים בתאונות דרכים בישראל נמוך מאשר בקיץ, וזאת למרות הגשמים, הראות הלקויה ושעות היום המעטות. כך, בשמונה השנים האחרונות (2003-2010) עמד ממוצע ההרוגים השנתי בחודשי החורף (דצמבר-ינואר-פברואר) על 105 בני אדם, בעוד שבחודשי הקיץ (יוני-יולי-אוגוסט) עמד ממוצע ההרוגים השנתי על 110 בני אדם.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "אובדן חייהם של 46 בני אדם בחודש אחד מהווה רמזור אדום לכולנו לקראת הקיץ העומד בפתח. מחקרים מוכיחים כי למזג האוויר לאורך חודשי השנה יש השפעה על הבטיחות בדרכים, על מצב הכביש ועל התנהגות הנהג. בישראל, ימי גשם כבדים וטמפרטורות נמוכות הם נדירים, ולכן לחודשי הקיץ יש השפעה מכרעת על מספר ההרוגים בתאונות. בחודשים אלה יש לשים לב להתנהגות עצבנית על הכביש ולעייפות של נהגים עקב החום הכבד, ולהימנע מהתנהגויות קיצוניות בזמן הנהיגה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד