א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אלי ישי חתם על צו: מרחיב את אלעד ב-600 דונם

ועדת החקירה המליצה - ושר הפנים חתם על צו להעברת שטחים חסרי מעמד ושטחים ממועצות אזוריות באזור - לתחומה המוניציפאלי של אלעד • העיר תורחב בכ-600 דונם

הנשיא פרס בביקור באלעד. צילום: יעקב נחומי
הנשיא פרס בביקור באלעד. צילום: יעקב נחומי



רק שבועות אחדים חלפו מאז חתם שר הפנים, אלי ישי, על צו להרחבת שטחה של העיר בית שמש, וכבר הוא עובר ליעד החרדי הבא: העיר אלעד. לשבחו ייאמר, כי למרות שספג מטר של מחאות על צעדו הקודם, כולל הטלת שטרות כסף לעוברים ושבים ליד ביתו, הפגנות ואפילו פנייה לבג"ץ, הוא נותר אמיץ ונחוש.

הצעד, יש לומר, מקצועי לגמרי. ישי הקים תחילה ועדת חקירה, שמונתה בהתאם לחוק לבחינת הגדלת שטחה המוניציפאלי של העיר. לאחר שהגישה לו את מסקנותיה, החליט לחתום על הצו, המאפשר את הגדלת שטחה של אלעד בכ-595 דונם לצורך תוספת של יחידות דיור למגורים ושטחי ציבור.

לשבחם של פרנסי העיר ובעיקר של יח"צניה ייאמר כי שלא כמו אצל העיר האחות בית שמש, הם בחרו ללוות את הצעד, המהווה בשורה של ממש לתושבי אלעד, בידיעות מינוריות בתקשורת החרדית ולא ללוות אותו במסיבת עיתונאים חגיגית ובומבסטית. למה לנקר עיניים, כשאפשר להשיג הישגים בשקט? לו היו שואלים לדעתי, הייתי מציעה להם לוותר גם על הכתבות בתקשורת, ובטח בתקשורת המועלית אוטומטית בחיפוש ה'גוגל' לכל המעוניין. אבל הם לא שאלו...

מבחינת העובדות בשטח, הישוב אלעד תוכנן במקור בשנות התשעים לכ-6,000 משפחות, אולם מבדיקת אכלוס הישוב ששטחו עומד על כ- 2,900 דונם בלבד, עולה כי 85% מפוטנציאל הגידול של אלעד מוצה וחסרים לה שטחים לדיור ושטחים פתוחים לצרכי ציבור, בעיקר בתחומי החינוך והתעסוקה.

בנוסף אלעד מובילה בארץ בקצב גידול האוכלוסיה שגדלה בקצב גידול שנתי של ‎6.2%‏, מה שהביא למצב שכיום אין בניה חדשה בעיר ובכך מחירי הדירות מאמירים מאד,

ועדת החקירה, בראשות ד"ר נילי שחורי, המליצה לשר הפנים על העברת שטחים חסרי מעמד ושטחים ממועצה אזורית דרום השרון ומהמועצה אזורית חבל מודיעין לשטחה המוניציפאלי של אלעד וכן על חלוקת הכנסות ממחצבת חצב שבתחום מועצה אזורית דרום השרון.

ההפגנות, ואולי גם הבג"ץ, מן הסתם בדרך, אבל במשרד הפנים יתמודדו עם כל הצעדים הללו בנחישות, תוך היצמדות למסקנות המקצועיות שהנחו את השר בדרכו להחליט על מתן הצו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד