כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

הנחיות חדשות לבנקאים בישראל: הזהרו מאיראן

בהשראת פרשיית האחים עופר - פורסמו הנחיות על ידי המפקחים על מערכת הבנקאות - נגד פיתוח קשרים עסקיים, עם גופים הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית

הנחיות חדשות לבנקאים בישראל: הזהרו מאיראן
AP

אולי בהשראת פרשיית האחים עופר שהדיה טרם שכחו, ואולי מסיבות אחרות, מתפרסמת היום (ה) טיוטת הנחיה המגבילה קשר מסחרי עם איראן וחברות התומכות בפרוייקט הגרעין שלה.

יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג והמפקח על הבנקים בבנק ישראל, מר דוד זקן פרסמו במתואם, כל אחד לגופים המצויים תחת פיקוחו, הנחיות בנושא סיכונים הכרוכים בהתקשרות עם גורמים המסייעים לתוכנית הגרעין של איראן והתוכניות הנלוות לה.

ההנחיות מהוות חלק ממכלול צעדים הננקטים על ידי מדינת ישראל במסגרת מאבקה בתכנית הגרעין של איראן.

ההנחיות מפנות את המוסדות הפיננסיים המפוקחים - גופים מוסדיים, בנקים וחברות כרטיסי אשראי, לתיקון חקיקה שנקבע לאחרונה בנושא, ולרשימות שפורסמו על ידי גופים בינלאומיים ובהן שמות של גופים שנקבע כי הם מקיימים קשרים אסורים עם איראן. בנוסף, ההנחיות קובעות כי על כל גוף מפוקח לבחון את רמת החשיפה הקיימת בגין סיכונים אלה.

מטרת ההנחיות להגביר את מודעות הגופים המפוקחים להשלכות הכרוכות בהתקשרות עם גורמים ששמם נכלל ברשימות, מפאת מעורבותם או סיועם בקידום תכנית הגרעין של איראן, ולהבטיח כי תיקבע על ידם מדיניות מתאימה לטיפול בסיכונים הכרוכים בכך.

בהנחיות ניתנה רשימת ההחלטות בהן רשימת הגופים האסורים במסחר, וציון כי הפסקת קשר או סירוב לביצוע חוזה עם הגופים הללו יוכר כסירוב סביר לפי חוק שירותי הבנקאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד