כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

דיווח אופטמי: עלייה במספר השכירים ועלייה בשכר

מספר השכירים בישראל ממשיך לעלות • גם השכר הממוצע עולה • גידול במיוחד במספר העובדים בתחומי החשמל והמים • ירידה קלה בשכר עובדי המינהל הציבורי

דיווח אופטמי: עלייה במספר השכירים ועלייה בשכר
יעקב נחומי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ה) את נתוני ממוצע שכר שכיר בישראל לחודש אפריל 2011, כאשר, בחישוב שנתי, נרשמה עלייה של 0.6% בממוצע בשיעור שכר הברוטו, במקביל לעלייה של 1.7% במספר משרות השכיר.

בסך הכול היה השכר הממוצע במשק בחודש זה 8,698 שקלים, ומספר משרות השכיר 2.964 מיליון.

ענפי התחבורה, האחסנה והתקשורת רשמו בחודשי פברואר-אפריל 2011 גידול של 4% במספר המשרות, ענף הבנקאות, הביטוח והפיננסים רשם גידול של 3.7% בתקופה זו, וענף השירותים העסקיים הסתפק בגידול של 2.8%, מנגד, ענף השירותים הקהילתיים רשם ירידה קלה של 1.2% במספר המשרות בתקופה זו.

בנוסף, בחודשים אלה טיפס שכר השכיר הממוצע בתחום החשמל והמים בכ-5%, בתחום שירותי הבריאות והרווחה בכ-2%, ובתחום התחבורה ב-1.2%, ענף בחקלאות רשם ירידה קלה בשכר בשיעור של 1.5% בממוצע ואילו במינהל הציבורי נרשמה ירידת שכר ממוצעת של 3.4% בתקופה זו.

הענף המוביל מבחינת מספר המשרות נותר ענף השירותים העסקיים עם 530 אלף משרות, אחריו ענף החינוך עם 416 אלף משרות, ענף המסחר עם כ-412 אלף וענף התעשייה עם כ-362 אלף משרות, בתחתית הרשימה ענף החשמל והמים עם 17.5 אלף משרות בלבד, ענף החקלאות עם 52 אלף משרות וענף הפיננסים עם מעט פחות ממאה אלף משרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד