כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מאוחדת מתפתחת • חנכה מכון להתפתחות הילד המתקדם בארץ

מאוחדת שירןתי בריאות חנכה מכון להתפתחות הילד - המתקדם בישראל • סגן שר הבריאות ביקר והתמוגג: "מה שראיתי כאן מדהים. אין עוד מכון כזה בכל הארץ"

מאוחדת מתפתחת • חנכה מכון להתפתחות הילד המתקדם בארץ
בחדרי חרדים

המכון להתפתחות הילד ב'מאוחדת ירושלים', נפתח בתחילת השבוע במעמד סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, יו"ר הנהלת מאוחדת הרב ירחמיאל בויאר, מנכ"ל הקופה ד"ר אשר אלחיאני, ראשי אגפים במאוחדת, רופאים, עובדי מאוחדת ומוזמנים.

בדברי ברכתו אמר ליצמן, כי מאוחדת הלכה כמה צעדים קדימה בתחום התפתחות הילד. "מה שראיתי כאן זה מדהים. אני מניח, שאין עוד מכון להתפתחות הילד בארץ בדומה למכון של מאוחדת בירושלים".

הרב בויאר, הדגיש כי מאוחדת רואה חובה לעצמה לצעוד בראש מתן השירותים המקצועיים למבוטחיה בכל התחומים ובייחוד ברפואת ילדים תוך מתן מענה מתקדם בתחום. בהמשך דבריו עמד על חשיבות האבחון המוקדם "ככל שמקדימים לאתר את הבעיה – כך הבעיה פתירה יותר". המחסור בכוח אדם מקצועי בתחום מחייב לתת תמריצים למתמחים בנושא.

ד"ר אשר אלחיאני, שזו הייתה הופעתו הציבורית הראשונה בתפקידו כמנכ"ל מאוחדת, פרש את השקפת עולמו באשר לחשיבות וחיוניות הטיפול הפרטני לכל ילד: "השאיפה שלנו לעבור לרפואה אישית מותאמת. רק כאשר הצוות המקצועי כולו מתכוונן לאותו יעד ולאותה תכלית, יש מירב הסיכויים שהמטרה אכן תושג". עוד אמר כי מאוחדת תעשה הכל כדי שכל ילד הזקוק להתייחסות מקצועית במכון להתפתחות אכן יגיע לכך מהר יותר "אנחנו צריכים לעשות הכי טוב במה שיש לנו. אינני מכיר אכסניה נאה יותר, מאובזרת במיטב הציוד החדיש ומתקדמת יותר מזו של מאוחדת בירושלים, שזכתה למקום של כבוד בתחום המקצועי".

הרב ליצמן, גם הדגיש את חשיבות נושא התפתחות הילד: "יש תחרות לא קלה בין קופות החולים הפועלות בארץ וציבור המבוטחים צריך לעמוד על זכויותיו". בהקשר זה ציין, כי ציבור המבוטחים החרדיים מציג דרישות הנובעות מאורח החיים "צריך להבין את הצרכים והבקשות ולתת להם מענה הולם". בהתייחסו לרפורמות שחולל במערכת הבריאות אמר "הוכרזתי כרפורמטור בתחום טיפולי השיניים לילדים, אך זה לא התחום היחיד שאני מתכוון לקדם. אני מתכנן רפורמה בתחום בריאות הנפש והסיעוד. הצגתי תוכניות אלו בפני שר האוצר, הציבור רוצה ותומך בכך ולכן השינויים ימומשו".

דברי הערכה השמיע סגן השר על פועלו של הרב ירחמיאל בויאר, ששימש בחודשים האחרונים בתפקיד מנכ"ל הקופה. "הרב בויאר פיקד על ספינה שהיתה נתונה בטלטלה עזה, ניהל את הקופה ללא זעזועים והשקיע מאמצים רבים כדי לייצב את המצב".

את האירוע נעל ד"ר בני גליק, מנהל המכון שסקר ציוני דרך בהתפתחותו של המכון, המשרת את ילדי מבוטחי מאוחדת במחוז ירושלים רבתי ואמר כי, "הנהלת הקופה והנהלת המחוז היקצו את המשאבים הדרושים כדי לפתח ולהעניק למבוטחים שירותים נוירו-התפתחותיים ברמה גבוהה. המחוייבות של המכון להעניק מעטפת כוללת של שירותים מקצועיים למען קידומו של הילד".

ד"ר גליק הודה ליו"ר הנהלת הקופה הרב בויאר על תמיכתו העקבית ברכישת המבנה והכשרתו.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד